20 (0x14) the system cannot find the device

Permalänk
Medlem

20 (0x14) the system cannot find the device

hej får upp de här varje gång jag startar datorn. har googlat men ingen av lösningarna jag hittat har hjälpt. märker dock inget fel på datorn. någon som vet bad detta är eller beror på?

Visa signatur

Daniel.N

Permalänk
Medlem

Börja med att koppla ur alla kontakter ur datorn, t.ex. USB/etc. och se om du fortfarande får meddelandet. Om det inte kvarstår, så pröva koppla in dem 1 och 1 och starta om datorn mellan varje gång tills meddelandet dyker upp igen. Där har du i såna fall boven.

Om det däremot inte försvinner trots att du bara har ström/skärmkabel inkopplad så vete tusan. Gissar att du ser alla interna hårddiskar i datorn också?

Permalänk
Medlem

okej, ska jag ominstallera enheten om jag hittar den som kan va felet? ja har 4st diskar. 1st m2 och 3 ssd

Visa signatur

Daniel.N

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallarN:

okej, ska jag ominstallera enheten om jag hittar den som kan va felet? ja har 4st diskar. 1st m2 och 3 ssd

Börja med externa enheter, som tangentbord/mus, etc. därefter interna komponenter som diskarna, men ja, om du hittar den felande så pröva omformatera den och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem

hittar ej

Skrivet av Landmark90:

Börja med externa enheter, som tangentbord/mus, etc. därefter interna komponenter som diskarna, men ja, om du hittar den felande så pröva omformatera den och se om det blir bättre.

Hittar inte vad som skulle kunna vara felet

Visa signatur

Daniel.N