Felsökning av dator i Malmöområdet

Permalänk
Medlem

Felsökning av dator i Malmöområdet

Hej,

Efter att försökt byta CPU på min dator får jag inte igång den mer. Ingen bild kommer upp på skärmarna fastän fläktarna går igång. Jag behöver någon som är villig att felsöka datorn och berätta för mig vilken del som är kass eller få igång den.

Betalar givetvis för detta och kan lämna/hämta datorn hos personen.

Tack!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

;)

Permalänk

Hej! Lägg upp en bild på insidan av datorn så kanske det går att felsöka på distans. Gratis 😇

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem

specs också

Permalänk
Medlem

Vilken CPU hade du innan och vilken CPU satte du in?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoZZaH:

Hej,

Efter att försökt byta CPU på min dator får jag inte igång den mer. Ingen bild kommer upp på skärmarna fastän fläktarna går igång. Jag behöver någon som är villig att felsöka datorn och berätta för mig vilken del som är kass eller få igång den.

Betalar givetvis för detta och kan lämna/hämta datorn hos personen.

Tack!

Läs hela annonsen här

Jag kan ta en titt på den om du inte löser det, bor i Skurup så är bara 30 minuter bort från Malmö, har en del felsökningsdelar hemma, så som ram, psu, gpu, moderkort, SSD och några cpu:er.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Det första jag hade kollat är böjda pins i socketen för cpun.
Kommer inte dyka in och felsöka åt dig men det är skapligt enkelt att felsöka själv, lyft ut processorn och om du inte kan se det med bara ögat, ta bild med telefonen, exportera till dator och förstora bilden där.

Är det en böjd pin är det alltid värt att försöka laga själv. Försöker du inte behöver du köpa nytt moderkort, förstör du mer kommer du fortfarande behöva köpa nytt moderkort.
Är det ett gäng böjda pins är det bara att klippa nytt direkt.

Permalänk
Mattecoach

Dubbelkolla att det inte är BIOS som ställer till det (man kan behöva uppdatera BIOS för att vissa processorer ska fungera).

Permalänk
Medlem

LoZZaH, var i Malmö finns du?
Behöver du hjälp att felsöka vidare så hjälper jag gärna till om det är nära och såklart gratis.

Permalänk
Medlem

Jag lånade polarens gamla grafikkortet och datorn funkar. Jag har väl råkat ta i sönder grafikkortet när jag tog av processkylaren be quiet! Pure Rock där den fläkt-clips grejen fastnade i grafikkortet när jag skulle ta av den. Sjukt att det räckte att ta i sönder grafikkortet. 😤 Grafikkortet lyser men fläktarna går i gång bara en sekund och slutar, och repeterar processen.

Så om någon tror sig kunna reparera kortet, EVGA 980 Ti så bortskänkes det i Malmö, bara avhämtning.

Visa signatur

;)