Helgsnack: Vad har du för mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem

då jag bor i norra Sverige och rör mycket på mig i skogarna så är jag bunden till att använda nån som kör i Telias nät.
Så det blev Fello 21 GB för 145:- per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Har haft mitt nummer i 23 år (skaffade det i Augusti 1999) och litar inte heller helt på nummerportering. Känner faktiskt en person som blev av med sitt pga något problem vid byte av operatör. Det var dock några år sedan...

Kolla med personen ifråga igen och be om lite detaljer. Har några vänner hos Telenor, på Discord, och de menar att det låter som en ”urban legend” och att om något skulle hända under porteringen inte finns någon anledning att det inte skulle gå att fixa eftersom telefonnummer inte bara går upp i rök.

Lite dumt om det visar sig att man sprider rädsla och osäkerhet i onödan när folk kan tjäna mycket på att byta abonnemang då och då.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Comviq 15 GB (sparar upp till 30 GB), 99 kr/mån
Brukar ligga på ca 25GB kvar vid månadens slut, så använder inte särskilt mycket

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Kör Comviq Fastpris mini 3GB kontant kort vilket duger för vad jag använder mobilen till. Dock strular det ordentligt ibland med mms och surf så funderar på att byta till nåt annat

Permalänk

Telia 30 GB, 419kr per månad efter 50kr rabatt.

Genomsnittlig användning 2,488.33 MB / månad.

Verkligen en urusel deal om man jämför med många av er andra.

Permalänk
Medlem

Comviq student, samtal och 6GB surf 95kr per månad, tyvärr verkar ingen surf sparas. Använder en iPhone 7.

Skrivet av Mattias10:

Comviq 15 GB (sparar upp till 30 GB), 99 kr/mån
Brukar ligga på ca 25GB kvar vid månadens slut, så använder inte särskilt mycket

Hur fick du så billigt med så mycket surf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kolla med personen ifråga igen och be om lite detaljer. Har några vänner hos Telenor, på Discord, och de menar att det låter som en ”urban legend” och att om något skulle hända under porteringen inte finns någon anledning att det inte skulle gå att fixa eftersom telefonnummer inte bara går upp i rök.

Lite dumt om det visar sig att man sprider rädsla och osäkerhet i onödan när folk kan tjäna mycket på att byta abonnemang då och då.

Jag känner personen väl och känner folk som jobbar på Telenor så jag vet hur osannolikt det är att ett telefonnummer bara skulle "försvinna". Jag försöker inte skrämma någon eller sprida rädsla, bara skrev att jag känner EN som inte fick med sig ett telefonnummer vid byte av operatör.

Hans telefonnummer blev spärrat i 90 dagar av någon anledning och han kunde inte vänta tills spärren hade släppt. Han hade ingen bindningstid kvar och det var inget strul med några av hans personliga uppgifter. Detta skedde runt 2008-2009.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Comviq student, samtal och 6GB surf 95kr per månad, tyvärr verkar ingen surf sparas. Använder en iPhone 7.

Hur fick du så billigt med så mycket surf?

Betalade förut 195 kr för samma abonnenmang. Men tyckte de kändes överflödigt med 15 GB så ringde dit och tänkte säga upp det för att byta till nån billigare operatör och blev då istället erbjuden detta lägre pris i 24 månader

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Har haft VIMLA ett antal år nu,funkar perfekt.
Jag betalar 60 kr i månaden eftersom jag har gett tipsrabbat till 4 st personer.
Får man över surf så byggs det på.andvänder ju wifi hemma.. så mitt abonnemang är 3gb/mån men jag nu ca 48 gb att använda

§9 ref raderad. // MOD
Permalänk
Medlem

Fello, 14GB för 145 kr/mån. Använder i snitt 4,8 GB/mån sista 6 mån, peak på 6,25 GB. Det var ursprungligen 7GB, men de hade någon drive där den dubblades. Så har definitivt mer än jag behöver. Nästan hela familjen har hoppat på Fello nu, fungerar bra so far, inga konstigheter. E-sim på G dessutom vilket kanske blir användbart framöver. Ingen jättesnabb support, men de har löst mina inte alltför akuta besvär. Plus för att man kan betala fakturan med kreditkort!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kolla med personen ifråga igen och be om lite detaljer. Har några vänner hos Telenor, på Discord, och de menar att det låter som en ”urban legend” och att om något skulle hända under porteringen inte finns någon anledning att det inte skulle gå att fixa eftersom telefonnummer inte bara går upp i rök.

Lite dumt om det visar sig att man sprider rädsla och osäkerhet i onödan när folk kan tjäna mycket på att byta abonnemang då och då.

Ja, om inte annat skulle PTS säkerligen ha ett och annat att säga om en operatör missköter porteringar så att kunder blir av med sina nummer.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Gick från dyrt abonnemang hos Telia till kontantkort hos Telenor, är ingen storförbrukare av datatrafik så jag står mig på "fastpris 2 GB" för 99 kr per månad (kör prenumeration så var 6:e är gratis), potten växer varje månad.

Permalänk
Medlem

Betalar idag 645 /mån för mitt abonnemang med Comviq och Mi 11 Ultra.
Fett störigt att man inte kan byta mobil genom att bara betala av mobilen i ett svep utan måste betala resterande av själva abonnemanget som man tänkt att ha kvar. :/
Mer och mer grejer man stör sig på mobilen att man vill byta. :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ja, om inte annat skulle PTS säkerligen ha ett och annat att säga om en operatör missköter porteringar så att kunder blir av med sina nummer.

Jag har redan svarat personen du svarade. Läs det.
Detta hände runt 2008-2009 och min kompis gjorde inget mer än att skälla på operatören. Det är nog ingen idé att kontakta PTS 13-14 år senare.

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Kört Hallon i ca 10 år. 99 kr i månaden för 8 GB data och givetvis fria samtal och SMS. Studentabonnemang så därav mer data än vanligt.

Har du varit student i 10 år?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Har du varit student i 10 år?

Studerat lite under 2010, 2012, 2016 och nu från 2021.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

ingen täckning i Coop Vällingby

Ingen täckning där? Det var ju otroligt dåligt. Tele2 har inget problem där och där borde Tre också inte ha något problem med täckningen tycker jag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kör Comviq och familjeabb. Just nu jag, frun och äldsta barnet betalar 565kr för alla 3 och får då 30gb och spara upp till 60gb var.

Hade vimla innan dess men deras vimla 2.0 gjorde det sämre samt att e-sim aldrig kom. 😕

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ingen täckning där? Det var ju otroligt dåligt. Tele2 har inget problem där och där borde Tre också inte ha något problem med täckningen tycker jag

Den kryper ned till 3G och inga staplar. Så varje gång jag ska hämta paket så måste jag bekräfta med BankID utanför för att kunna hämta ut paket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slipbit:

Den kryper ned till 3G och inga staplar. Så varje gång jag ska hämta paket så måste jag bekräfta med BankID utanför för att kunna hämta ut paket.

Nästan samma problem jag har med Tele2 i Vårgårda, har typ 2 staplar som bäst och ofta nere på 3G eller ingen täckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Den kryper ned till 3G och inga staplar. Så varje gång jag ska hämta paket så måste jag bekräfta med BankID utanför för att kunna hämta ut paket.

Vad jag vill minnas har jag 4G och rätt bra mottagning där med Tele2.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Comviq.

Jag använder ca 10-20GB data i månaden.
Så jag köper 100GB för 345kr på mitt kontantkort, och så länge jag fyller på innan tiden är slut, så går överbliven data till nästa månad.
Så följande månader köper jag 0.5GB för 45kr.

Slår man ut det över tid så blir det ca 105kr/månad för 20GB surf.
Eller 75kr/månad för 10GB surf.
135kr/månad för 30GB surf.
165kr/månad för 40GB surf.
195kr/månad för 50GB surf.
225kr/månad för 60GB surf.
255kr/månad för 70GB surf.
osv osv tills deras man enbart skaffar 100GB/månaden.

Negativa är att om du glömmer förnya innan månaden tar slut, så tappar du all surf.
Men det positiva är att det är lättare att vara smidig, och ibland använda mer eller mindre, och anpassa sig därefter.

Om du är som mig och använder ca 20GB/månaden på Comviq, så kan du halvera din månadskostnad över tid med denna metod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad jag vill minnas har jag 4G och rätt bra mottagning där med Tele2.

Men jag har ju Tre.

Permalänk
Medlem

Jag har i nuläget Comviq och det kommer att bytas ut direkt nu när bindningstiden löper ut, enkelt förklarat så finns det knappt någon teckning någonstans utanför städer.
Jag kommer att byta till Telia/Halebop som nästa abonnemang för teckningens skull.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Har du varit student i 10 år?

Det räcker nog oftast bara att man läser en kurs när man tecknar. Är nog få operatörer som kör uppföljning på om man är fortsatt student.

Permalänk
Medlem

Jag har Fello (Telias nät), 145kr i månaden. 21gig.
Använder bara 2 gig i månaden 🤣

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pickadulverman:

Telia 30 GB, 419kr per månad efter 50kr rabatt.

Genomsnittlig användning 2,488.33 MB / månad.

Verkligen en urusel deal om man jämför med många av er andra.

Du borde genast byta abonnemang det dar är ju troligt dyrt för vad du får.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Men jag har ju Tre.

Jo, men om Tele2 har täckning där, borde Tre också kunna ha det. Att dom nu inte har det är väldigt dåligt tycker jag med tanke på att vi inte ens är utanför Stockholm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Obegränsad data och fria sms och samtal 179kr per månad med tre. ( Vi är totalt 5 personer som delar på grund abonnemanget 399kr + 99kr för var å en)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pickadulverman:

Telia 30 GB, 419kr per månad efter 50kr rabatt.

Genomsnittlig användning 2,488.33 MB / månad.

Verkligen en urusel deal om man jämför med många av er andra.

Telia är så överprisade. Blir lika ledsen varje gång jag ser någon ha dem som leverantör.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB