Uppesittarkväll: Webhallen och SweClockers firar in Black Friday!

Permalänk

Hur många processorer släpptes egentligen? Hann bara ta in den i varukorgen, kanske jag som var seg ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Hur många processorer släpptes egentligen? Hann bara ta in den i varukorgen, kanske jag som var seg ^^

Endast 7700x, tror bara ett 20-tal fanns tillgängligt, på typ 1200 tittare
Rätt bra erbjudanden måste jag dock säga, på det mesta, trots svagt avslut med tandborsten. Men VÄLDIGT dålig planering som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Hur många processorer släpptes egentligen? Hann bara ta in den i varukorgen, kanske jag som var seg ^^

Ingen aning, hann klicka hem moderkortet och processorn efteråt så var de normala BF-priset.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

Ren skit show...

Vad fan är det för mening att ha en show men flera tusen tittare som alla försöker tävla om 10st av en produkt.

Ha dealsen en begränsad tid, 10minuter eller nått, eller skit i göra något liknande i framtiden.

Bra tanke men uruselt genomförande.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Tycker det var en kul show som inte blev seg med flera timmar och när dropsen kom så fick man agera snabbt. Bra genomfört av Webhallen och Sweclockers!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Föredrar också sådana här streams, korta, konkreta och inte en massa trams och flum.

Drop 3 var ju det absolut bästa på hela Black Friday.

Drop 4 var ju givetvis ett antiklimax, alla var ju säkra på att han var ironisk först - inkl Sweclockers själva

Tack @Webhallen

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hade gärna lagt vantarna på en 7700x för det priset! Synd att man sov just då..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul stream! Köpte inget men tycker det är ledsamt att människor beter sig så illa. Kom en hel del elaka kommentarer. Var tacksamma istället.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Tack webhallen för billig topp SSD 2TB!
Tyckte denna var bättre än inet som var mycket trams flum och dötid. 1 timme är ganska lagom att hålla fokus med

Permalänk
Medlem

Bättre än Inet iaf som drar ut på det en halv evighet. Kort och koncist, fortsätt så, men med lite flera drops nästa gång!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Svårt att tro Sweclockers tycker detta var lyckat samarbete med Webhallen. Dåligt från Webhallens sida som orättvist får Sweclockers att se sämre ut.

Trodde dom (Webhallen dvs) verkligen att det bara skulle vara ca 200 pers som letade deals när dom gjort reklam på Swec ett par dagar innan om det? På Sveriges största entusiast-forum för dator/tech-relaterat. Ytterst besviken.

Edit: Dom ca 200 förväntade viewers jag syftar på är siffra dom själva sa på streamen. Inte jag själv som hittar på.

Minns inte hur många som tittade förra året, men sidan gick ju knappt att använda och de släppte bland annat en PS5 till ordinarie pris då också som tog slut på 20 sekunder (hur det nu gick till när sidan knappt fungerade). Var en hel del kritik då också och kan inte tänka mig att det bara var 200 pers.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag läste aldrig artikeln och antog att det skulle bli en sen kväll med drops halva natten, då kunde den likabra skett tidigare under kvällen.
Hyffsade drop men jag lyckades dock inte få tag i något av de intressanta, fastnade på betalningen varje gång men grattis till er som fick något.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Kul stream! Köpte inget men tycker det är ledsamt att människor beter sig så illa. Kom en hel del elaka kommentarer. Var tacksamma istället.

Håller med, även om det var lite dålig tillgång på dropsen mestadels på grund av högre antal tittare än beräknat, så kan man ju åtminstone bete sig som en vuxen människa i sin kritik/besvikelse.
Formatet på streamen, en timme lång med ett antal spridda drops, var annars alldeles lagom och jag tycker värdarna gjorde ett bra jobb.

Permalänk
Medlem

@CrispVanDahl var bäst under denna stream!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Geeks
SweClockers

Väldigt bra tryck under streamen! Mer än dubbelt så många samtidiga tittare som förra året, så jag förstår att Webhallen inte riktigt räknade med att det skulle vara så många som väntade in dropsen. Det var trots allt ett par hundra produkter totalt som såldes på nolltid.

Det får vi ta med oss till nästa gång och göra ännu bättre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Okej stream, men kanske inte direkt nåt av dropsen som jag var intresserad av personligen, satt bl.a. och hoppades på grafikkort. Sen var det väl lite underdimensionerat med dropsen kan jag hålla med om. Alla populära varor gick ju slut på mindre än 30 sekunder. Bättre nivå och substans på snacket mellan dropsen än t.ex. Inets stream, men det är ju dropsen man är där för.

Permalänk
Medlem

Jag somnade 22:30 någongång, jag låg i sängen och väntade på detta...
Det gör jag inte om igen, fy missade jag verkligen ett playstation 5?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rwxr:

Det hade sparat många av oss frustration om det som var slut helt enkelt plockades bort från dropsidorna när dom var slut istället för att man ska kunna lägga det i varukorgen och sedan bli besviken när det visar sig att det är ordinarie pris.

De har haft problem med ordersystemet på sista tiden, saker som står i lager i läggs som saknad i ordern & sen får man kontakta kundtjänst (har hänt mig flera gånger). Den typen av funktionalitet har de nog inte tekniken för.

Men ja det var liknande kritik förra året, själv hade jag ett köp som gick igenom hos Klarna men slut hos Webhallen, tog flera veckor att fixa. Tycker generellt Webhallen tyvärr har sjunkit i kvalitet senaste 1-2 åren.

Permalänk
Skrivet av N4kame0:

Gillade samtalsämnen som diskuterades mer än t.ex. inet som är lite mycket gameshow för min smak. Sen kanske själva sidan inte hanterade trafiken så bra, sidan laddade verkligen segt. Helt ok deals även om lite underdimensionerat.

Hot tub nästa år.

Webhallen hade alldeles för få ex till det priset men jag tror inte de räknade med så många som skulle titta heller. Iallafall så hoppas jag de gör bättre nästa gång. Förstår att många är besvikna. Inget ont om dig alls Kalle du var bra det är Webhallen som borde göra ifrån sig bättre nästa gång.

Inets var ren och skär vånda att sitta igenom. De måste sluta med sina fyratimmars livestreams med bara massa trams man orkar ärligt talat inte. Massa dötid och trams som de kunde gjort på en timme åtmistone istället för att slösa ens dyrbara tid. Inet om ni läser detta skärp er!

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att det verkar vara lite väl mycket klagomål på att det var för få enheter av dropsen. Självklart är drops av en väldigt begränsad karaktär, då företaget med största sannolikhet måste betala dessa ur egen ficka med tanke på vilka marginaler som återförsäljare av datorkomponenter har. Vill man vara med när Webhallen bedriver välgörenhet så får man väl titta på Streamhjälpen istället. Vet inte riktigt om det är mentaliteten att alla som deltar ska få medalj som spökar, eller om det är något annat som gör att folk verkar vara rent utsagt förbannade.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

@inet ni har mycket att lära här verkar som det allra flesta uppskattar ett kortare och konkretare upplägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

@inet ni har mycket att lära här verkar som det allra flesta uppskattar ett kortare och konkretare upplägg.

Nu köpte jag en del prylar hos Inet och tyckte dropsen var bra, MEN det var på tok för långt och segdraget samt vissa av "programledarna" hade väl kunnat lägga några minuter på att förbereda sig kring innehållet och ha lite ämnen att diskutera istället för flams, diverse ljudeffekter och avbryta dom som faktiskt hade något att säga.

Betydligt bättre tempo, längd och en vettig diskussion i Webhallens variant.

Permalänk
Inet
Skrivet av Falistar:

Lite antiklimax efter Inets närmast showliknande stream.

Skrivet av padinni:

@inet ni har mycket att lära här verkar som det allra flesta uppskattar ett kortare och konkretare upplägg.

Tjenare,

Tror det är lite från person till person vad man gillar. Alla tycker inte lika, vilket är tur det
Uppskattar all feedback och har försökt att scanna av lite inför dessa livestreams för att köra på två upplägg som fungerar för dom allra flesta.
Vi körde en kortare livestream på tisdagen som var exklusiv för alla Sweclockers-medlemmar, här var fokus på drops och som sagt en kortare livestream.
Igår var vår årliga uppesittarkväll där vi kör lite mer show, här kan man förvänta sig mer snack och att drops kommer mer sporadiskt. I och med att mycket skulle hinnas gå igenom på livestreamen blir den lång. Vi hade diverse tävlingar som körts sedan innan som skulle visas upp, RGB-femman, tävlingar, drops och en hel del gott snack.

Förstår att det är många trådar att hålla koll på men vi försökte meddela om att just torsdagen skulle vara lite mer längre och inte samma fokus som den streamen som vi hade under tisdagen. Nedanför ser du svar gällande gårdagens livestream. Försökte helt enkelt att göra så många nöjda som möjligt med olika upplägg. Måste ändå säga att vi är stolta över att vi lyckades med den bedriften

Skrivet av Inet:

Tack själv för att ni var med och kollade
Hoppas vi syns imorgon, då blir det dock mer fokus på tävlingar och en riktigt underhållande RGB-femma!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Tycker faktiskt att det verkar vara lite väl mycket klagomål på att det var för få enheter av dropsen. Självklart är drops av en väldigt begränsad karaktär, då företaget med största sannolikhet måste betala dessa ur egen ficka med tanke på vilka marginaler som återförsäljare av datorkomponenter har. Vill man vara med när Webhallen bedriver välgörenhet så får man väl titta på Streamhjälpen istället. Vet inte riktigt om det är mentaliteten att alla som deltar ska få medalj som spökar, eller om det är något annat som gör att folk verkar vara rent utsagt förbannade.

Instämmer. Det finns en anledning till att vinst-varje-gång, dvs att alla ska få något, sällan är särskilt bra vinster. Om man ska garantera att alla 1200 tittare eller för den delen 200 tittare ska kunna köpa varje produkt till det låga priset kommer det priset inte att bli särskilt bra. Då får man istället en stor grupp som undrar varför man inte sänkte priset mer. Det är alltså omöjligt att göra vissa nöjda om de inte är garanterade att få en gratis PS5. Nej förresten - då kan man förstås påpeka att det bara var en Digital Edition.

Lite av charmen med dessa events är ju att det ska vara begränsat antal produkter och att lite av tävlingsmomentet blir att vara en av de första 20 eller 50 som lägger beslag på just den produkten som man är intresserad av.

Webhallen borde dock kunna vara mer transparenta med hur många produkter som faktiskt finns till det låga priset. Jag tror att frustrationen hade minskat om det tydlig gick framgick att det var exempelvis 40 st AMD CPUer, 1200 tandborstar osv. Samt tydligare indikera hur många som finns kvar till det låga priset och när det var slut.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Näbbdjuret:

@CrispVanDahl var bäst under denna stream!

No you.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tyckte längden var rätt perfekt. Med tanke på trycken kan det säkert gå att eska lite fler produkter nästa gång webbis streamar.

Däremot undrar man väl lite på vad syftet är att streama 23-00 torsdag kväll när ändå alla började med deals en hel vecka innan! Är mest sent utan att att man hittar några andra deal efter streamen. Ändå kollade jag ju på de vanliga siterna vid tolvslaget! 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag tyckte ni skötte streamen väldigt bra, särskilt då ni faktiskt bara satt i en timme vilket i sig var synd då ni verkligen börja bli varma i kläderna framåt slutet med lite bra diskussioner och roliga skämt

Hade varit trevligt om den vore två timmar nästa år, kanske med lite pyntad studio för att få lite stämning.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av alpha:

Instämmer. Det finns en anledning till att vinst-varje-gång, dvs att alla ska få något, sällan är särskilt bra vinster. Om man ska garantera att alla 1200 tittare eller för den delen 200 tittare ska kunna köpa varje produkt till det låga priset kommer det priset inte att bli särskilt bra. Då får man istället en stor grupp som undrar varför man inte sänkte priset mer. Det är alltså omöjligt att göra vissa nöjda om de inte är garanterade att få en gratis PS5. Nej förresten - då kan man förstås påpeka att det bara var en Digital Edition.

Lite av charmen med dessa events är ju att det ska vara begränsat antal produkter och att lite av tävlingsmomentet blir att vara en av de första 20 eller 50 som lägger beslag på just den produkten som man är intresserad av.

Webhallen borde dock kunna vara mer transparenta med hur många produkter som faktiskt finns till det låga priset. Jag tror att frustrationen hade minskat om det tydlig gick framgick att det var exempelvis 40 st AMD CPUer, 1200 tandborstar osv. Samt tydligare indikera hur många som finns kvar till det låga priset och när det var slut.

De kanske hade kunnat göra en separat produktsida för dessa events där de tydligt visar exakt hur många ex de lägger ut. Det hade varit mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Webhallen hade alldeles för få ex till det priset men jag tror inte de räknade med så många som skulle titta heller. Iallafall så hoppas jag de gör bättre nästa gång. Förstår att många är besvikna. Inget ont om dig alls Kalle du var bra det är Webhallen som borde göra ifrån sig bättre nästa gång.

Inets var ren och skär vånda att sitta igenom. De måste sluta med sina fyratimmars livestreams med bara massa trams man orkar ärligt talat inte. Massa dötid och trams som de kunde gjort på en timme åtmistone istället för att slösa ens dyrbara tid. Inet om ni läser detta skärp er!

Jag föredrog @inet's stream även om den var 4 timmar. Webhallens stream kändes alldeles för krystad och cringe för min smak, även om den bara var en timme. Kan bero på nervositet och mindre erfarenhet, vilket är helt förståeligt och som lär bli bättre med tiden. Instämmer att det var för få ex på dropsen och det var ju bra deals för dom personer som lyckades genomföra ett köp.

Förstår också att 4 timmars stream är också mycket tid för många att lägga tid på. Men det är ju inte alltid den längden på streams, då tisdagens stream var avsevärt kortare och mer fokus på drops. Inets BF-stream är ju mer en show och uppesittarkväll där det händer lite allt möjligt.

Det jag hoppas webhallen kan anamma för framtida streams, är den flexibilitet som inets stream erbjuder. Inet är ju på en helt annan nivå, till konsumenternas fördel, där dom ändå ser till att lösa beställningar trots en överförsäljning pga högt tryck. Sen uppskattar jag också att dom under en stream kan plocka fram och kasta in lite andra drops som inte var planerat. Webhallen känns däremot väldigt byråkratiskt och fyrkantigt i den aspekten.