Permalänk
Medlem

Hög friktion

Från början flöt alla möss runt jättefint på min musmatta (ratpad) med knappt nån friktion alls, men nu känns det som det går trögare, behöver man rengöra musmattan med något speciellt eller är det tassarna på musen jag ska byta?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det tassarna som har slipats ner så de får 100% kontakt med mattan som gör att friktionen blir högre.
Byta tassar eller skaffa mouseskatz tapen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Kolla de rullar som finns i musen som gör att pekaren rör sig på skärmen.
Det är de rullar som kulan påverkar. Du kanske måste göra rent dem också.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Vem har muskula?

Visa signatur

Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

På min ratpadz (som jag inte använder) så slets ytan ner och musen gled olika på olika delar av musmattan. Har icemat nu och jag kan inte vara mer nöjd. Finns ingen bättre musmatta.

Permalänk
Hedersmedlem

HMB: Kanske skulle vara min Gamingmat då i så fall.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Vem har muskula?

Så länge min mus med kula fungerar utmärkt så använder jag den. Har haft den sedan 1998.
Varför spendera 500 - 600:- på en trådlös/optisk mus när den jag redan har fungerar utmärkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom har låg dpi, har få knappar och låter mycket...?

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

Ehhh, låter mycket? Klickljudet eller vadå? 2 knappar och ett scroll-hjul med "klick" funktion räcker långt.
Blir bara jobbigt med en massa knappar på en mus.
Men jag är ju rätt van med "kombinationstryckningar" på tangentbordet.
Tycker det går fortare och är enklare än att hela tiden fippla fram och tillbaka med musen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är bättre med fler knappar när man pillar grafik och i spel framför allt... Jag anser det iaf... "kombinationstryckningar" på tanjentbordet kan man väl göra ändå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Så länge min mus med kula fungerar utmärkt så använder jag den. Har haft den sedan 1998.
Varför spendera 500 - 600:- på en trådlös/optisk mus när den jag redan har fungerar utmärkt?

Klart sitter man och bara surfar och inte spelar på pro nivå så funkar kulan utmärkt men skulle vilja påstå att det är svårt att slå en optiskt bra mus idag.
Skillnaden är markant och ej jämförbar. Det märkes den dan du spenderar på en ny.
Finns dock många sk. skit musar även optiska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tex cordless mouseman optical... en sån som jag har... ska dock köpa en MX500

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZooZ
tex cordless mouseman optical... en sån som jag har... ska dock köpa en MX500

Exakt spelar men på ett "snabbt" sätt med musen så är den väl lite värdelös till den spelstilen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja, den ligger ju på 48-52hz så den hänger inte med alls... laggar gör den också ibland.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj.. förlåt, glömde visst skriva att den är optisk

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Förmodligen är det tassarna som har slipats ner så de får 100% kontakt med mattan som gör att friktionen blir högre.
Byta tassar eller skaffa mouseskatz tapen.

Var hittar jag tassar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Var hittar jag tassar?

Ingen aning vart du hittar tassarna beror på vilken mus du har lite. Vill du ha tapen (dvindyr 95:- 20cm tape) finns den på gtek. Tapen är bra förutom att den slits den också tillslut.
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=274&session=545a761...

Slits mina ut så köper jag en likadan ny mus MIE3.0, går att få för ynka 290:- här i stan nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag fick en musmatta av amd.com.. den fungerar alldeles bra.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE