Bra setup för att byta mellan skärmar snabbt

Permalänk

Bra setup för att byta mellan skärmar snabbt

Jag har en widescreen WQHD 3440 x 1440, härlig att spela på men inte competitive fps. Har sedan tidigare en 240 hz 1080p skärm, tänkte köpa någon lång monitor arm, så jag kan dra in skärmen från sidan framför min widescreen. Någon som har några tips på en lång arm?

Sedan tänkte jag fråga finns det någon bra displayport switch som klarar 240 hz, vill helst inte ha igång skärmarna samtidigt, känns som det drar onödig gpu prestanda, eller finns det något program som fixar det?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Du är inte orolig att du får mer fördröjning av en switch?

Permalänk
Skrivet av Sions:

Du är inte orolig att du får mer fördröjning av en switch?

Jo.... Kanske ingen bra ide trots allt, finns det någon annan bra lösning än att koppla ur den andra skärmen hela tiden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Du kan inte ha båda skärmarna inkopplade och bara avaktivera den du inte använder i Windows (förutsätter att du använder Windows).
Höger musknapp på skrivbordet, skärminställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en widescreen WQHD 3440 x 1440, härlig att spela på men inte competitive fps. Har sedan tidigare en 240 hz 1080p skärm, tänkte köpa någon lång monitor arm, så jag kan dra in skärmen från sidan framför min widescreen. Någon som har några tips på en lång arm?

Sedan tänkte jag fråga finns det någon bra displayport switch som klarar 240 hz, vill helst inte ha igång skärmarna samtidigt, känns som det drar onödig gpu prestanda, eller finns det något program som fixar det?

Stäng av ena skärmen så använder windows bara en.

Permalänk
Moderator

Om jag inte missförstår vad du frågar efter så prova Windowsknappen + P. Där kan du snabbt skifta mellan en skärm eller extend osv. om du vill ha båda.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Stäng av ena skärmen så använder windows bara en.

Jo låter nog enklast

Visa signatur