Soundbar till min Sony A80 65"

Permalänk
Medlem

Soundbar till min Sony A80 65"

Tjena

Det är så att jag är ute efter bra ljud till min tv men är osäker på vad som passar och vad som är mest prisvärt just nu när det kommer till soundbars.

Har kikat en del på Sonos arc + sub + one sl men priset drar iväg rätt så snabbt.

Har kikat på Samsung HW-Q995B för 9995 sek just nu (har ej provlyssnat).
Samt en LG SP11RA som jag lyssnade på i mediamarkt, den lät rätt så trevlig, den ska enligt säljare även bli nedsatt till 5999 sek inom snart framtid.

Min fråga är då vad ni skulle rekommendera till min A80K? Brukar de bli strul om man köper soundbars etc från konkurrerande TV märken så som LG, samsung?

Måste tillägga att jag är helt ny när det gäller soundbars.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julle50:

Tjena

Det är så att jag är ute efter bra ljud till min tv men är osäker på vad som passar och vad som är mest prisvärt just nu när det kommer till soundbars.

Har kikat en del på Sonos arc + sub + one sl men priset drar iväg rätt så snabbt.

Har kikat på Samsung HW-Q995B för 9995 sek just nu (har ej provlyssnat).
Samt en LG SP11RA som jag lyssnade på i mediamarkt, den lät rätt så trevlig, den ska enligt säljare även bli nedsatt till 5999 sek inom snart framtid.

Min fråga är då vad ni skulle rekommendera till min A80K? Brukar de bli strul om man köper soundbars etc från konkurrerande TV märken så som LG, samsung?

Måste tillägga att jag är helt ny när det gäller soundbars.

Tack på förhand.

Meningen med HDMI/CEC är att man ska kunna koppla ihop olika märken å det ska funka (?). Det görs en sk "handskaking", som berättar att jag är en Blu ray spelare som heter (typ Sony UBP - X700) för TV:n, men ibland kan det bli problem. Jag har följande inkopplat: en Sony UBP - X700, en Apple 4K TV till en hemmabio recvier Marantz NR 1711 som är inkopplad till TV:ns ARC/eARC HDMI port 2. TV:n är en Panasonic TX - 58HX810E som har en 4K Chromecast Google TV inkopplad till TV:ns HDMI port 1, så det ju blandade märken men det funkar för mig.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Slog till på en Jbl 9.1 på Elgiganten för 5999 ett helvetes ös i den och löjligt enkel installation