Verkliga VR-äventyr när VREX slår upp dörrarna i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Verkliga VR-äventyr när VREX slår upp dörrarna i Stockholm

I samma Hötorgsskrapa som huserar Space öppnar VR-veteranerna VREX sin senaste arena. Häng med när André och Noelia tar en titt bakom kulisserna!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Neat, hade varit kul att testa. Men får vänta tills något öppnar längre söderut

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Så kan man ändra fokuset med den här Focus 3? Känner annars att det inte är något för mig som har glasögon. Skulle inte bara lita på att den inte repar dem.

Permalänk
Medlem

Måste säga att vapnet såg riktigt ballt ut! Haptisk feedback vid skottlossning kan jag tänka mig höjer inlevelsen en hel del.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Xangeon:

Måste säga att vapnet såg riktigt ballt ut! Haptisk feedback vid skottlossning kan jag tänka mig höjer inlevelsen en hel del.

Det var rätt ändå rätt fett! Man är ju van med lätta plastvapen vanligt, så det höjde verkligen upplevelsen att glida runt med en ordentlig pjäs.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Darc:

Så kan man ändra fokuset med den här Focus 3? Känner annars att det inte är något för mig som har glasögon. Skulle inte bara lita på att den inte repar dem.

Jag hade glasögon på mig under headsetet och det gick förhållandevis bra! Nu hade jag visserligen mina lite mindre, rundare glasögon på mig, men det satt hyfsat bekvämt och jag tyckte skärpan kändes okej, inga repor på varken mina glasögon eller headsetet, det var lite utrymme mellan

Jag har dessvärre progressiva glasögon så det påverkar fokus lite negativt, har man enkelslipade tror jag det ser bättre ut. Det går att justera avstånd för pupillerna bra, men någon annan justering pillade jag inte med. Personligen har jag dock införskaffat en slags glasinlägg till min Quest 2 och om det är möjligt även till Focus 3 hade jag rekommenderat det om du kikar på ett headset att ha hemma. Betydligt bekvämare och mer lättanvänt. För en "engångsupplevelse" funkar dock glasögon under helt okej, men kan man ha linser är det nog att rekommendera för bekvämlighet.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att testa 👍

Dom som har Quest 2 och utrymme tex en gympahall/garage eller liknande till förfogande rekoemnderar jag att testa space pirate arena som har ett versus läge som man spelar på 15x15 m

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara kul att testa 👍

Dom som har Quest 2 och utrymme tex en gympahall/garage eller liknande till förfogande rekoemnderar jag att testa space pirate arena som har ett versus läge som man spelar på 15x15 m

Just ja, det har jag varit sugen på länge. Finns det något annat motsvarande också?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ooooo detta får man spana in nästa gång man är i Stockholm Men prislappen är hög för ynka....15-20 minuters speltid? Ufff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ooooo detta får man spana in nästa gång man är i Stockholm Men prislappen är hög för ynka....15-20 minuters speltid? Ufff

Jag reagerade också på detta. 450kr för 20 minuter är tyvärr inget jag kommer betala.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Fatmajk:

Ooooo detta får man spana in nästa gång man är i Stockholm Men prislappen är hög för ynka....15-20 minuters speltid? Ufff

Är man fler blir det lite förmånligare, alternativt kniper en tid på drop-in, men går man själv eller bara två blir det lite saftigare. Tar man sig till Bromma är det en av varianterna som ska vara såpass ansträngande att man får använda sitt friskvårdsbidrag till det Hade ju varit soft att kunna göra det med Beatsaber hemma.

Permalänk
Hedersmedlem

@Enviro

Kanske ett framtida Sweclockersevent där?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Fatmajk:

Ooooo detta får man spana in nästa gång man är i Stockholm Men prislappen är hög för ynka....15-20 minuters speltid? Ufff

Skrivet av Triton242:

Jag reagerade också på detta. 450kr för 20 minuter är tyvärr inget jag kommer betala.

Ja, möjligtvis. Man får jämföra detta med typ escape room, och liknande gruppaktiviteter, där du får betala runt tusingen för två personer i en timme. Men som Noelia skrev så blir det billigare ju fler man är och kan ändå se att rolighetsnivån blir högre ju fler som deltar.

Skrivet av Überklass:

@Enviro

Kanske ett framtida Sweclockersevent där?

Oooh, det är inte en helt dum idé. Lokalen är dock rätt liten, men det går ju ändå att köra ett litet gäng.

Permalänk
Medlem

Det där måste testats!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Trodde @landmarks spelade luftgitarr där ett tag, verkligen udda form på vapnet

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Trodde @landmarks spelade luftgitarr där ett tag, verkligen udda form på vapnet

Det kanske var extra roligt att larva sig när @Enviro tyckte det var lite läskigt med höga höjder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Just ja, det har jag varit sugen på länge. Finns det något annat motsvarande också?

/hulle.

Nej inte vad jag vet, kanske finns nått applab spel också vet inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ja, möjligtvis. Man får jämföra detta med typ escape room, och liknande gruppaktiviteter, där du får betala runt tusingen för två personer i en timme. Men som Noelia skrev så blir det billigare ju fler man är och kan ändå se att rolighetsnivån blir högre ju fler som deltar.

Uff det där är Stockholmspriser du snackar om! Kostar 300kr/pers i Malmö typ.

Men jag fattar att det kostar. Det e inte lätt att driva ett sånt ställe. Jag skulle kunna tänka mig att prova (VREX alltså) en eller två gånger med vänner eller kollegor. Eller en sweclockers event för den delen. Men det e ju inget man springer till titt som tätt för lite fredagsunderhållning direkt.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Fatmajk:

Uff det där är Stockholmspriser du snackar om! Kostar 300kr/pers i Malmö typ.

Men jag fattar att det kostar. Det e inte lätt att driva ett sånt ställe. Jag skulle kunna tänka mig att prova (VREX alltså) en eller två gånger med vänner eller kollegor. Eller en sweclockers event för den delen. Men det e ju inget man springer till titt som tätt för lite fredagsunderhållning direkt.

Nä men precis. Är väl mer after work-grej med företaget eller sånt som gäller. Men med det sagt var det jävligt kul och bör testas om man får chansen!

Permalänk

låter sjukt nice och trevligt. håller med denna talare om " Haptisk feedback "

Skrivet av Xangeon:

Måste säga att vapnet såg riktigt ballt ut! Haptisk feedback vid skottlossning kan jag tänka mig höjer inlevelsen en hel del.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Brallan_86:

låter sjukt nice och trevligt. håller med denna talare om " Haptisk feedback "

Haptik bidrog helt klart till att det kändes mer "äkta", kombinerat med att det är en tung pjäs. Kände definitivt att armarna började bli lite trötta i slutet av spelet, men sen har jag å andra sidan inga biceps att tala om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

...det höjde verkligen upplevelsen att glida runt med en ordentlig pjäs.

Ja det är inte alla killar som vet hur det känns 😁

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av kaimor:

Ja det är inte alla killar som vet hur det känns 😁

Man kan alltid drömma. 🥲

Permalänk
Medlem

Sjukt pris.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA