Permalänk
Medlem

Gaming burk ca 11k exkl gpu?

Söker tips på bygge där jag vill ha uppgraderingsmöjlighet avseende GPU. Jag vill köra Intel CPU med GeForce (har ett gammalt gpu nu och ska köpa ett kommande).
Eftersom jag har 3 skärmar är det väl tvunget att beakta det här med gränssnitten först av allt för att inte bli låst. Kommer jag behöva 2st grafikkort? Jag är inte helt påläst men som jag förstår det ger Z690 moderkort möjlighet till 2st medan B660 supporterar 1 st gpu.
skärmar: 2 st kör 2560 × 1440 och en 3e kör 1920x1080 i 240 via DP. hur löser jag detta? har ett GTX 1650 nu

PSU blir därför ett relativt viktigt val eftersom - om ovanstånde stämmer - kommer behöva dels en 6pin en ytterligare 8pin/6pin (till eventuellt 2:a GPU).

CPU har inte så stor betydelse för mig, men däremot RAM vill jag kunna utöka efter en tid, vilket innebär att jag behöver minst 3 slots. Om det inte blir för stort prishopp? är 2 eller 4 standard? behöver inte så snabbt ram heller, men 32gb inledningsvis
Lagringsmöjligheter är inte prioriterat, behöver bara en NVMe (heter det så?) på 512 eller 1tb för operativsystemet.

Överklockning är inte aktuellt för mig.

Om det blir för omständigt med 3 skärmar så nöjer jag mig med 2st.

tacksam för information, och lite ihopplock komponenter förslag