Ångra ”Hur vill du konfigurera?”?

Permalänk
Medlem

Ångra ”Hur vill du konfigurera?”?

Hej,

En bekant har lyckats komma till denna skärm

Jag är osäker hur men hon önskar att komma tillbaka till Windows som det var förut. Jag är dock osäker på om det ens går? Någon som vet? Dessa brukar ju komma när man installerat om eller uppdaterat Windows version?

Permalänk
Medlem

Följ bara anvisningarna så kommer du komma till windows tillslut, det poppar vid en uppgradering vid tex från win 10 till win 11,
Inget farligt alltså.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Följ bara anvisningarna så kommer du komma till windows tillslut, det poppar vid en uppgradering vid tex från win 10 till win 11,
Inget farligt alltså.

Jo jag vet men personen i fråga är rädd att allt hon hade innan har försvunnit, det beror väl på hur man installerat windows? Men det finns väl ingen väg tillbaka ändå så jag får väl gå vidare om det inte finns något knep jag är omedveten om. Tänkte om det ksulle finnas en säkerhetskopia men är mycket tveksam till att en sådan finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jo jag vet men personen i fråga är rädd att allt hon hade innan har försvunnit, det beror väl på hur man installerat windows? Men det finns väl ingen väg tillbaka ändå så jag får väl gå vidare om det inte finns något knep jag är omedveten om. Tänkte om det ksulle finnas en säkerhetskopia men är mycket tveksam till att en sådan finns

Om det är en "major" uppdatering av windows så ska allt finnas kvar. Om hon startat en fräsch installation (inget man gör av misstag) så kan det däremot vara borta.

Men högst sannolikt är det bara klicka vidare så finns allt där hon förväntar sig

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jo jag vet men personen i fråga är rädd att allt hon hade innan har försvunnit, det beror väl på hur man installerat windows? Men det finns väl ingen väg tillbaka ändå så jag får väl gå vidare om det inte finns något knep jag är omedveten om. Tänkte om det ksulle finnas en säkerhetskopia men är mycket tveksam till att en sådan finns

Har du kommit till det där läget gör det ingen skillnad. Bara att köra på. Antagligen är det bara en Windows-uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jo jag vet men personen i fråga är rädd att allt hon hade innan har försvunnit, det beror väl på hur man installerat windows? Men det finns väl ingen väg tillbaka ändå så jag får väl gå vidare om det inte finns något knep jag är omedveten om. Tänkte om det ksulle finnas en säkerhetskopia men är mycket tveksam till att en sådan finns

Är det en uppdatering som gjorts så sparas det en backup mapp av windows där allt finns kvar dvs "mina dokument" osv.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

och att också introducera i vikten att ofta göra backupper till en extern USB-disk och att den kopplas ur när man inte gör någon backup...

Permalänk
Medlem

Bar

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070