Permalänk

Problem med nytt ducky one 2

Har ett nytt ducky one 2 som backspace, enter och de tre tangenterna till vänster inte funkar som de ska, när man trycker på dom så börjar dom skriva en massa siffror, ändrar ljudet eller öppnar olika fönster som run eller olika inställningar. Är det bara att skicka tillbaks eller finns det någon inställning jag kan ha missat.

Permalänk
Medlem

Googlade på "ducky one 2 disable macros"
Hittade två år gammal reddit post. Stod man skulle hålla in windows tangenterna i tre sekunder.

Om inte det funkar så fanns det youtube guider också med alla finesser.

Lycka till!

Permalänk

Har provat att reseta den och testat alla 6 makro profilerna och problemet verkar kvarstå, även provat skriva över macrona på de fem felande tangenterna men tangentbordet verkar inte kännas vid de 5 tangenterna då. Så det får bli att göra en felanmälan.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med ny produkt!
Off topic.. Men är du nöjd med tangentbordet i övrigt? Jag blev lite nyfiken på det efter din post (trots otur med strul).

Kollade lite på Youtube idag. Vad är din uppfattning? Enkelt med att ställa in macron? Inte för högljutt klickljud?

Permalänk

Verkar har inte testat det så mycket, mest försökt fixa det. Från det lila jag testat verkar det enkelt att att göra makron. Klickljudet är hyfsat högt.