Permalänk
Medlem

Skärm för singleplayer spel

Har funderat på detta med skärm till datorn. Jag har en kraftfull spel dator och dubbla ASUS 1080p, 165hz, 1ms så jag är safe när det gäller online spel men om man vill spela nya spel som inte är online som man vill ha bra grafik på vad ska man köpa för skärm. Har alla andra förutom jag en 4k skärm för 10k ? Blir ju en väldigt stor flaskhals med en 1080p gaming skärm.

Rubrik förtydligad /Vzano, Moderator
Visa signatur

Asus Tuf 3090 TI OC - Asus GT502 - 11600k - Asus B560 Plus - Phanteks Revolt Pro 1000W
Samsung G7 4k 144hz

Permalänk

Du tänker att man i onlinespel föredrar hög framerate medan man i singleplayerspel vill ha högre upplösning och nöjer sig med lägre fps? Jag håller bara halvt med, hög framerate är värd mycket även i singleplayer i min åsikt, men visst kan jag se din poäng.

Det mest uppenbara är väl att satsa på en 1440p/4K-skärm med IPS-panel (Eller tillochmed OLED om du kan tänka dig att spela på en TV?), men var medveten om att det kommer kosta en del med en 4K-skärm och att din framerate kommer sänkas en bra bit när du höjer upplösningen.

Permalänk
Medlem

Gillar att köra SP från soffan, så kör en Nvidia Shield vid tvn, så tvn blir i princip en extra skärm till datorn.

Permalänk
Medlem

jag kör ultrawide ips i både online shooters och singelplayer och kommer nog aldrig gå tillbaks till något annat, kan varmt rekommendera det

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b