Laptop för massa youtube och flikar?

Permalänk
Medlem

Laptop för massa youtube och flikar?

Hej!

Min bror behöver hjälp med att skaffa en ny laptop.

Användningen är främst Youtube och andra streamingtjänster och en del enklare bildredigering.
Den bör helst inte vara fylld med massa spam-program, lär ha windows. Hellre en del bättre ram och lagring än skärm.
Skärmen spelar inge roll då en fast skärm oftast kommer vara inpluggad. Datorn får inte kännas slö med många chrome-flikar och sådant uppe på samma gång.
Om det eventuellt blir spel tänkt så är det nog mest spel som har en 15 år på nacken för nostalgitrippandets skull.

Kan man få hjälp med detta då jag har tappat allt som har med datorer att göra?

Omkring 5000:- är han beredd att lägga ut

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tror inte att det är många tillverkare som inte skräpar ned sina installationer, ominstallation kanske rekommenderas på alla datorer.
Oavsett så tror jag att spec'sen inte större roll med såpass låga krav som YT. Skulle också tro att nästan alla i den prisklassen är väldigt lika.

Vad har brorsan för dator nu? Det kanske räcker med att göra ren den och byta kylpasta

Permalänk
Medlem

Man vill nog ha 16 GB RAM om man problemfritt vill ha många flikar uppe samtidigt. Billigaste med 16 GB RAM är dock denna vad jag kan hitta.

https://www.komplett.se/product/1214020/dator-surfplatta/dato...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB