Samla alla mina "favoriter" på ett ställe?

Permalänk
Medlem

Samla alla mina "favoriter" på ett ställe?

Hej,

Vi streamar idag från 5 olika tjänster, alla är lika dåliga på att hantera min "favorit" lista. Oftast hamnar allt i en salig röra, biland kan man iallafall delta upp på film och serier men mycket längre kommer man inte.

Så när vi då sätter oss ner i soffan för att se en fredags film hiskeligt letande genom samtliga tjänster för att få en känsla av vad som finns och vad som passar just då.

Vad man vill är att kunna ex söka genom samtliga "favorit" lister, filtrera på film och genre samt sortera på ex utgivningsdatum.

Finns det kanske någon website som kan lösa detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

https://www.justwatch.com/se tror jag har vad du är ute efter. Jag har inte testat så mycket för jag har inte orkat ta tag i det utan fortsätter bläddra ändlöst till läggdags istället.

Permalänk
Medlem

Testade justwatch, ser ut som man måste lägga in sina lister manuellt vilket tar lite tid, minst sagt. När de är på plats så kan man filtrera på en hel del parametrar, dock verkar inte åldersrekommendationer fungera.

Vi sitter dock vid TVn när vi ska välja så provade installera justWatch appen på Shielden och den var ju inget vidare, hittade inga bra filter alls där!? Det verkar inte heller finnas trailers länkade.

Osäker på om fördelarna verkligen väger över nackdelarna här.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda Playpilot.

Tjänsten kanske inte svarar helt mot alla behov. Men jag tycker att det är lättare att browsa och föra listor än i någon separat tjänst.

Permalänk
Medlem

Jag har testat lite olika och jag tror att playpilot precis som @ischy säger är det bästa för ert ändamål.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |