Permalänk
Medlem

Spelet fryser när jag spelar

Hej, jag har laddat ner det nya cod och spelat det ett bra tag. När jag spelar vanlig multiplayer (6v6) så händer ingenting alls. men nu när warzone är ute så testade jag att spela det. Men det fryser när man kommit typ 5 minuter in i matchen. Detta händer endast på warzone och inte på några andra spel.

Har provat alla sorters inställningar och uppdaterat alla drivrutiner osv så nu tar min kunskap slut. någon som har något tips på felskökning jag kan göra?

Tack på förhand

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk

Har du kontrollerat temperaturen med HWMonitor?
För mig går Warzone betydligt mycket varmare än vanlig multiplayer.

Är det så att värmen är problemet och den throttlar pga det så prova att ta bort frontpanelen på chassit. Det löste mitt problem. Jag har Define S och frontpanelen kan störa till luftflödet en del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xDexterz:

Hej, jag har laddat ner det nya cod och spelat det ett bra tag. När jag spelar vanlig multiplayer (6v6) så händer ingenting alls. men nu när warzone är ute så testade jag att spela det. Men det fryser när man kommit typ 5 minuter in i matchen. Detta händer endast på warzone och inte på några andra spel.

Har provat alla sorters inställningar och uppdaterat alla drivrutiner osv så nu tar min kunskap slut. någon som har något tips på felskökning jag kan göra?

Tack på förhand

Testa sätt texture på normal och vram cap på 80%

warzone kraschar för många