Philips HP890: Svag konstruktion?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Jan 2002

Philips HP890: Svag konstruktion?

Efter att ha använt mina Philips HP890 varje dag i snart 8 månader så gav konstruktionen som bär upp lurarna med sig efter en tids sprickor. Lurarna har aldrig blivit tappade i golvet eller hanterats slarvigt utan har fint hängts på det lilla stativ som följer med prylarna. Visst är jag lite tjockskalligare än dom flesta, men lurarna är ju grymt stora och sitter lite dåligt på folk med små huvuden. Jag misstänker att hörlurarna inte är gjorda för att sättas på och av så pass många gånger som jag gjort det. Har detta hänt någon av er?

Bilder:

EDIT:
Ljudet är fortfarande lika kristallklart som förut och jag är fortfarande 100% nöjd med lurarna. Ser fram emot ett par nya på reklamation Får hoppas att jag fått ett dåligt exemplar

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Har bara haft mina någon månad kanske. Inga sprickor eller så hitils.
Vore tråkigt om dem pajja, men som tur är har man ju garanti.
Hoppas bara du får nya, vet att det kan vara lite krånligt ibland med att
butiken hävdar att man handskats ovarsamt med prylarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Har bara haft mina någon månad kanske. Inga sprickor eller så hitils.
Vore tråkigt om dem pajja, men som tur är har man ju garanti.
Hoppas bara du får nya, vet att det kan vara lite krånligt ibland med att
butiken hävdar att man handskats ovarsamt med prylarna.

Sprickorna uppkom c:a 6 månader efter mitt köp och resulterade ganska snabbt i att den inre delen av "bygeln" (eller vad man ska kalla det) föll ihop. Åtgärdade det hela med ståltråd

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS