Ubisoft flyttar Stadia-köp till PC

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft flyttar Stadia-köp till PC

Användare som köpt Ubisofts spel till Googles utgående plattform Stadia får titlarna gratis överförda till Ubisoft Connect.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice ändå. Tror jag har något Ubisoft spel på Stadia så får se hur det går då

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av noobs:

Nice ändå. Tror jag har något Ubisoft spel på Stadia så får se hur det går då

Spännande! Gissar på att du inte hunnit få någon återbetalning av Google ännu då?

Permalänk
Medlem

Hur är det med kontrollerna? Går de att använda på pc än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Hur är det med kontrollerna? Går de att använda på pc än?

Upp till Steam mm att göra kontroller tillgängliga på sin plattform men vad jag läst så fungerar Stadia kontrollern till Steam.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Yes! Fick återbetalning på hårdvaran och Assasin creed Valhalla för ett tag sen. Ikväll när jag kollade låg Vallhalla på PCn. Wow.. plötsligt händer det!

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Kred till Ubisoft. Speciellt i dessa dagar då man kan behöva köpa samma spel flera gånger ibland för att hänga med...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Spännande! Gissar på att du inte hunnit få någon återbetalning av Google ännu då?

Skrivet av DaddyCoolSwe:

Yes! Fick återbetalning på hårdvaran och Assasin creed Valhalla för ett tag sen. Ikväll när jag kollade låg Vallhalla på PCn. Wow.. plötsligt händer det!

Har också fått pengar från Google och mina Ubisoft spel.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om hela "resan" kring Stadias avveckling har skötts snyggt av alla inblandade parter. Väldigt oväntat.

Permalänk
Medlem

Bra. Tyvärr avskyr jag deras mjukvara. Så mycket buggar. Iden är bra men vad hjälper det. Förr eller senare måste de få till Ubisoft connect.
Jag har en LITEN backlog där.
Bra att flytta över programmen till annan tjänst.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av kaimor:

Det verkar som om hela "resan" kring Stadias avveckling har skötts snyggt av alla inblandade parter. Väldigt oväntat.

Verkligen! Det får man ändå ge tummen upp för till både Google och i det här fallet Ubisoft. Synd att Stadia som ”projekt” inte gick lika bra, haha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalasis:

Hur är det med kontrollerna? Går de att använda på pc än?

Js, med kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Verkligen! Det får man ändå ge tummen upp för till både Google och i det här fallet Ubisoft. Synd att Stadia som ”projekt” inte gick lika bra, haha.

Ubisoft gör det enda som är rätt, och Google dödade Stadia innan man ens gav det en chans, så att ge några tummar till dessa två bolag är i min mening rätt jädra skamligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Ubisoft gör det enda som är rätt, och Google dödade Stadia innan man ens gav det en chans, så att ge några tummar till dessa två bolag är i min mening rätt jädra skamligt.

All forskning visar att ge positiv feedback när nån gör nåt bra är överlägset att ge negativ feedback när nån gör nåt dåligt. Gäller barnuppfostran, djurträning och ja, företag. Vi är människor.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

All forskning visar att ge positiv feedback när nån gör nåt bra är överlägset att ge negativ feedback när nån gör nåt dåligt. Gäller barnuppfostran, djurträning och ja, företag. Vi är människor.

Är det verkligen så? Skinner som grundade behaviorismen visade väl att negativ och positiv förstärkning fungerade ungefär lika bra?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick tillbaka alla pengar jag lagt på Stadia, men då kommer jag alltså ha motsvarande spel i Uplay också? Nice!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Är det verkligen så? Skinner som grundade behaviorismen visade väl att negativ och positiv förstärkning fungerade ungefär lika bra?

Beror på vad vi mäter såklart. Är det endast blind lydnad så funkar ju smärta ganska bra. Men det tenderar att skita sig förr eller senare och objektet biter tillbaka.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Det verkar som om hela "resan" kring Stadias avveckling har skötts snyggt av alla inblandade parter. Väldigt oväntat.

Ja, men konstigt att de inte förtydligar att folk får både pengarna tillbaka och spelet till PC, om det nu är det som de gör?
Jag kan lätt tänka mig att folk tror de kommer få spelet till PC istället för pengarna tillbaka och känner sig irriterade, speciellt om de inte ens har en PC.

Oavsett, bra gjort, om det jag nu har förstått allt rätt, men det hade varit gratis att också få bättre PR genom att förtydliga sin goda handling.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

försökte köpa stadia förra året då var den slut när jag letade och gav upp. tillgången vsr dålig och svår att få tag i