Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur är storleken på dem?

beror på vilken av dom du tänker på? jag kan dra några bilder på pm

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

För ca 10 år sedan hördes jag talas om elektroniskt papper och Amazon Kindle. Perfect för mig. Jag klarar inte av känslan av papper. Det hör ihop med min autism och jag har svårt att hantera vissa känslointryck.

Så jag köpte mig en kindle 2016, och med den började jag läsa böcker på allvar för första gången I mitt 34 år gammal.
Jag behövde nått att skriva på också. Anteckningsblock var uteslutet, och jag blev allt mer irriterad på att skriva mycket på mobilen

Tidigare i år hittade jag en anteckningsblock som använder e-bläck. Jag ville ha en för att skriva. Jag hittade reMarkable 2. Den var gjord att efterlikna papper och blyertspenna. Hittade och köpte sedan denna. Supernote A6 X2. Den är gjord att efterlikna papper och bläckpenna, fast utan den äckliga känslan av papper. Så nu kan jag skriva också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

kom en luftrenare till idag, det fick bli en 120 version då dom rabatterade med 1500kr

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

För ca 10 år sedan hördes jag talas om elektroniskt papper och Amazon Kindle. Perfect för mig. Jag klarar inte av känslan av papper. Det hör ihop med min autism och jag har svårt att hantera vissa känslointryck.

Så jag köpte mig en kindle 2016, och med den började jag läsa böcker på allvar för första gången I mitt 34 år gammal.
Jag behövde nått att skriva på också. Anteckningsblock var uteslutet, och jag blev allt mer irriterad på att skriva mycket på mobilen

Tidigare i år hittade jag en anteckningsblock som använder e-bläck. Jag ville ha en för att skriva. Jag hittade reMarkable 2. Den var gjord att efterlikna papper och blyertspenna. Hittade och köpte sedan denna. Supernote A6 X2. Den är gjord att efterlikna papper och bläckpenna, fast utan den äckliga känslan av papper. Så nu kan jag skriva också.

https://i.imgur.com/GdebdeI.jpg
https://i.imgur.com/2cLCCUi.jpg

Jag personligen tycker frigolit låter nåt hemskt, får typ gåshud och vrider sig inombords. Men dessa problem med papper var nytt för mig 😀
Skulle du kunna utveckla hur du uppfattar papper?

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Jag personligen tycker frigolit låter nåt hemskt, får typ gåshud och vrider sig inombords. Men dessa problem med papper var nytt för mig 😀
Skulle du kunna utveckla hur du uppfattar papper?

Det är en sträv känsla. Som sandpapper men ändå inte. Det gör inte ont, men det är inte långt ifrån heller. Det är väldigt obehagligt och det kryper i hela kroppen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Verkar som att fyrverkeriers dagar snart är räknade så man får väll passa på lite. Var jävligt svårt att hitta en butik som sålde det här året.
Älskar namnet på den undre

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Verkar som att fyrverkeriers dagar snart är räknade så man får väll passa på lite. Var jävligt svårt att hitta en butik som sålde det här året.
Älskar namnet på den undre
<Uppladdad bildlänk>

1300 spänn på 52 sekunder.
Hyffsad timpeng

https://www.youtube.com/watch?v=VFUVMMeas8g&t=52s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Köpte på mig lite grejer från Banggood och Amazon.

Ett Mini-Elverk på 151Wh med Pure-Sine inverter, 3 usb uttag, 2 DC uttag och 1 x 220v uttag. Litet LifePo4 batteri men funkar kanon. Den under är en Digital Lödkolv från Amazon med Oled display:

En krymptång från Amazon med 5 olika tänder:

Testade att köpa en super-billig (350,- spänn) 1000w Pure-Sine inverter från Banggood. Har testat den, funkar kanon den med:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

1300 spänn på 52 sekunder.
Hyffsad timpeng

https://www.youtube.com/watch?v=VFUVMMeas8g&t=52s

Ja pyroteknik har sällan varit billigt men fint är det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min koda 12 till en 16

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Uppgraderade min koda 12 till en 16

<Uppladdad bildlänk>

@macmann1

Nice.
Jag håller på och ska uppgradera den vanliga ugnen här hemma med ny termostat som kan gå 150 grader till, kostade inte många hundra kr.

Ska bli kul att se om det fungerar och om glasluckan mm håller.

Sen ska det bli fina pizzor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

beror på vilken av dom du tänker på? jag kan dra några bilder på pm

Gärna, tänker mest på de två till vänster.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@macmann1

Nice.
Jag håller på och ska uppgradera den vanliga ugnen här hemma med ny termostat som kan gå 150 grader till, kostade inte många hundra kr.

Ska bli kul att se om det fungerar och om glasluckan mm håller.

Sen ska det bli fina pizzor.

Ja man kommer långt med sten eller stål i vanlig ugn också

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Köpt en Umik-1 mikrofon för att
kunna se hur frekvensen är på nya subwoofern.

Ska bli kul och lära sig något nytt

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Jag hittade reMarkable 2. Den var gjord att efterlikna papper och blyertspenna. Hittade och köpte sedan denna. Supernote A6 X2. Den är gjord att efterlikna papper och bläckpenna, fast utan den äckliga känslan av papper. Så nu kan jag skriva också.

Hur tycker du Supernote är jämfört med reMarkable?
Bara haft första versionen av reMarkable själv.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Spelar mest "seriöst" på PC:n (Competitive har jag lirat en hel del Fortnite & CS:GO) men även Apex Legends, MW3, Valorant...
kollade på Metacritic årets lir Xbox, Alan Wake 2 kan ju vara kul i soffan för oss bägge (vet absolut ingenting om spelet)
39£ = 506 kr tydligen

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Ramlade in två paket till idag (väldigt trevligt med leverans på helgen)
lite blad samt sticksåg som ska ersätta den festool jag kört med dom senaste 25 åren.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Hur tycker du Supernote är jämfört med reMarkable?
Bara haft första versionen av reMarkable själv.

reMarkable har jag bara testat några minuter inne på Elgiganten. Den hade glasskärm och mjuk penna.
Supernote är tvärt om. Skärmen är mjuk och pennan hård. Det finns även penna med keramisk spets som aldrig slits ut.
reMarkable var strävare. Med Supernote så glider pennan lättare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Ramlade in två paket till idag (väldigt trevligt med leverans på helgen)
lite blad samt sticksåg som ska ersätta den festool jag kört med dom senaste 25 åren.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ser riktigt liten och trevlig ut... och Bosch blå är kärlek! Inte bara för själva verktygen utan även företaget som stort.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Testar lite nytt kaffe då delitea tydligen tycker att 18/8 var kort datum 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då låser vi tråden och fortsätter i den nya för 2024!