Helgsnack: Favoriterna från CES

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Favoriterna från CES

Årets första stora teknikhögtid är här, och det kan vara svårt att hänga med i allt som händer. Den här helgen diskuterar vi de nyheter som du intresserar dig för.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kanske kollade dåligt men AMD lanserar ingen "bra" apu?
Dem vanliga processorerna fick ju bara 2st RDNA 2 kärnor mot Steam Decks 8st.

Vore ju fint om man kunde bygga en billig och liten Steam machine som är bättre än steam Decket och inte kostar multum.
Just nu sitter sonen med mitt gamla 1060 och dottern på Steam decket när vi ska lira multiplayer.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Jag kanske kollade dåligt men AMD lanserar ingen "bra" apu?
Dem vanliga processorerna fick ju bara 2st RDNA 2 kärnor mot Steam Decks 8st.

Vore ju fint om man kunde bygga en billig och liten Steam machine som är bättre än steam Decket och inte kostar multum.
Just nu sitter sonen med mitt gamla 1060 och dottern på Steam decket när vi ska lira multiplayer.

Finns två serier:
Upp till 16 kärnor och svag gpu (2)
Upp till 8 kärnor apu med bättre gpu (16, främst laptop)

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är absolut intressantast är att ÄNTLIGEN kommer OLED till gamingskärmarna, på riktigt.
Har gått o väntat på detta i en 5-6 år och nu äntligen händer det!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Känns som allt släppes redan nu som kommer under 2023. Finns det någon nyhet kvar under året? Enda som då är kvar är om det kommer komma ett 7950 XTX i 4090 prestanda nivån?

7800 X3D kommer bli 2023 års spel CPUn för svenson om priset blir rätt., 7900 X3D och 7950 X3D blir för de som önskar P... förlängare till spel riggen.

Grafikkort här är det svårare som det är nu men om priserna leta sig ner under 10`000 kr för 4070ti och 7900 XT. Då kommer frågan man som köpare får ställa ok RT ja eller nja? 4070ti för de som tycker 60hz med RT är ok att spela med. övriga kommer välja 7900XT då det ger +144hz prestanda utan RT

För varje år som går så blir RT mer och mer ointressant då skillnaden i bild är så liten men prestanda tappet så brutalt stort med RT aktiverat.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det jag tycker är absolut intressantast är att ÄNTLIGEN kommer OLED till gamingskärmarna, på riktigt.
Har gått o väntat på detta i en 5-6 år och nu äntligen händer det!

När det gäller oled skärmen så ska tydligen reflexfiltret inte va någon höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

När det gäller oled skärmen så ska tydligen reflexfiltret inte va någon höjdare.

https://youtu.be/xsghy4pc04g?t=362

Matt filter? På en oled? Känns som Joey i vänner tänkte till med det beslutet