Snabbkoll: Äger du ett VR-headset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauchen:

Har inget än men funderar på att skaffa. Har inte jättebra kul Trådlöst vore ju att föredra men jag antar att trådat är bättre för spel. Hur pass bra GPU behöver man? Räcker RTX 2080s har inte så bra koll på VR.

Jodå, 2080 Super räcker bra.
Tekniken (mjukvarudelen) har utvecklats mycket också, så man märker inte av FPS-drop på samma vis längre som man gjorde i början. Då var det extremt känsligt om FPS:en droppade för mycket.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har velat köpa ganska länge men det finns inget direkt som lockar i spelväg, kanske Half-Life: Alyx och Euro Truck Simulator 2

Som jag förstår det fungerar VR "bäst" till bil och flygspel men det spelar jag minst

Marknaden får nog mogna några år till

Finns ju ett antal spel i olika genrer som är värda att testa.
Skräckspel är ju fantastiskt i VR, och jag slår ett slag för VRChat också.

Vet många som provat det i desktopläge, och är kaxiga bakom skärmen.
Men när man tar på ett VR-headset och plötsligt står öga mot öga med en annan person, och får tunghäfta eller blir blyg, det är ganska intressant.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Finns ju ett antal spel i olika genrer som är värda att testa.
Skräckspel är ju fantastiskt i VR, och jag slår ett slag för VRChat också.

Vet många som provat det i desktopläge, och är kaxiga bakom skärmen.
Men när man tar på ett VR-headset och plötsligt står öga mot öga med en annan person, och får tunghäfta eller blir blyg, det är ganska intressant.

Tror de du möter är väldigt unga eller väldigt speciella personer.. 🤔

Permalänk
Medlem

VR Chat då tänker jag bara på de Nigerianska röda mullvadarna. "Show me the veeey"

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Äger två st quest 2 innan det en htc Vive. Själv spelar jag nästan bara Beat saber, HL Alyx och resident Evil 4.
Barnen spelar flera timmar Recroom i veckan, själv blir det mindre. Mest för att skräckspel i vr blir så jävla läskiga....ja Alyx är ett skräckspel.... iallafall för mig....😱

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett Rift S som används sparsamt till IL2 för mig och lite lekspel för dottern. Kanske en och annan Beat Saber när man känner sig festlig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Har 2st i hemmet. Används aldrig.

Skrivet av Crowwops:

Ägde ett Oculus (meta) Quest 2 men sålde av det rätt nyligen eftersom det bara låg och samlade damm.

Skrivet av Woaini:

Ja. Ett. Används aldrig.

Bra med ärliga människor!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magma86:

Nej, för jag blir åksjuk. Provade en oculus rift på en animemässa och var inget för mig.

Kan ta någon vecka att vänja sig. Spelade inte Alyx ståendes första gången alls.
Gradvis så började jag röra mig utan hoppen och flöt fram istället, något som inte tidigare gick.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR