Permalänk

RGB-fläktar från olika märken

Jag funderar på att köra med 3 st Corsair SP120 chassifläktar samt 1 st CPU-kylare NZXT T120. Kommer jag kunna styra/synka dessa fläktar tillsammans eller kommer det krocka pga olika märken? Är det ett alternativ att byta ut NZXT-fläkten till en SP120? Kommer kyla en Ryzen 5500 så det kommer nog inte krävas massiv kylning på CPUn.

Tack!

Permalänk
Rekordmedlem

Du får kolla hur blinket styrs på respektive blinkande pryl, det finns ett par olika system rgb, a-rgb) och du bör inte blanda olika system för då blir det svårare att samordna det.
Jag har inte kollat hur det du nämner styrs och tänk även på vad moderkortet klarar om du tänkt koppla via det och inte nån separat kontroller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Enklast är väl ha alla fläktar samma märke så det inte strular.

Permalänk

kolla på corsairs sida om inte NZXTfläkten finns med i corsairs lista över vad som kan kontrooleras i icue.
OM du nu tål icue

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av gummybearkiller:

kolla på corsairs sida om inte NZXTfläkten finns med i corsairs lista över vad som kan kontrooleras i icue.
OM du nu tål icue

Har sett det innan att folk klagar på icue men har själv aldrig haft några problem alls, bara lite intresserad vad du syftar på sorry for off-topic mina vänner

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Har sett det innan att folk klagar på icue men har själv aldrig haft några problem alls, bara lite intresserad vad du syftar på sorry for off-topic mina vänner

Jag kör med 9 st QL120 corsairfläktar med commander pro + en commander typ enklare och är utlämnad till icue för att styra rgb på dem.
Det funkar till det mesta men inte allt.
Icue idag är mycket stabilare än för 2 år sedan och krashar inte så ofta.
Det jag inte gillar med corsair är att de envisas med egna kontakter till rgb och en speciell programvara med MASSOR av kablar.
Lian li:s Unifan rensar upp ordentligt men har då inte möjligheten att styra rgbn som med corsair.