Trasiga Radeon RX 6000-kort uppges bero på fuktskador

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Att göra bort sig verkar vara ett fenomen som alla dom tre stora Nvidia, AMD och Intel har gemensamt

Ja såklart det är så, men i detta fallet handlade det om AMD. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Ja såklart det är så, men i detta fallet handlade det om AMD. 😊

Men i detta fall är det ju tydligen så att AMD inte gjort något fel.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, Jag skulle gissa på att korten rengjorts med ultraljudsbad, snarare än att dom lagrats dåligt. Då korten verkar vara helt dammfria etc.
Men jag tycker det verkar lite konstigt att kislet spricker,,, utan att man hört något liknande tidigare liksom. (pga fukt som tränger in i kislet då.) känns ju som att det borde vara ett fenomen man lagt märke till tidigare än 2023.

Skrivet av GooGeL:

Du har alltså inte lyssnat eller förstått det som sägs i klippet? Därtill, har du nån gång kokat upp vatten på spisen? Och vid något tillfälle fanns ett par vattendroppar på kontaktytan som får kastrullen att ljuda - som att den hoppar omkring på den värmande spisplattan?

Fundera på den du.

Hur tror du man gör med ultraljudsbad? Det kallas bad av en anledning!
Eftersom det uppenbarligen behövs, så måste jag poängtera att jag antydde att ett ultraljudsbad är en mer trolig anledning till att fukt tränger in i kislet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Men i detta fall är det ju tydligen så att AMD inte gjort något fel.

Du får scrolla upp vännen, jag tycker inte att jag behöver klistra in tidigare diskussioner i varje svar.
Blir väldigt långa inlägg om alla ska göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Du får scrolla upp vännen, jag tycker inte att jag behöver klistra in tidigare diskussioner i varje svar.
Blir väldigt långa inlägg om alla ska göra det.

Vad är det du vill ha sagt, förutom att du kryddar med härskartekniker?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad är det du vill ha sagt, förutom att du kryddar med härskartekniker?

Som sagt så får du läsa tidigare inlägg, nästa gång kan du ju läsa av vad som är sagt innan du huvudlöst kastar dig in i en diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Som sagt så får du läsa tidigare inlägg, nästa gång kan du ju läsa av vad som är sagt innan du huvudlöst kastar dig in i en diskussion.

Har hängt med i hela diskussionen så undrar om du ens vet vad du själv syftar på. Du ville ge en känga till någon som inte förtjänade det, därav mitt inlägg.

Men släpper det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2