Strömförsörjning till en UCK G2 + ( Cloud key Gen 2 Plus)

Permalänk
Medlem

Strömförsörjning till en UCK G2 + ( Cloud key Gen 2 Plus)

Tips på hur jag kan driva en uck g2 plus på bästa sätt och gärna vart jag köper det snabbt och smidigt ifrån.
Switch , Usp laddare eller Injector?
...Anledningen till min fråga är att jag har en Ubiquiti Networks UniFi Switch 8 med en PoE utgång men igår kväll la den utgången bara av men resterande vanliga nätverksutgångar fungerar ? med följd att min UCK G2 PLUS inte fick strömförsörjning och nu behöver jag hitta en lösning på det. Är det ett vanligt fel med switchen eller vad kan ha hänt...är öppen för olika lösningar oavsett märke, switch, laddare via USB-C eller PoE injector...

Tack

Permalänk
Medlem

Vad du säger är alltså att du har en första generationens UniFi US-8 switch. Denna har en PoE/802.3af ingång på port 1 samt en passthrough PoE/802.3af på port 8. Den senare måste aktiveras via UniFi-kontrollern på porten då passthrough är avstängt som standard.

Men om du har haft passthrough påslaget och det har fungerat ett tag så skulle jag säga att vad som nu matar in 802.3af 48v på port 1 inte längre orkar med att driva både switchen och CloudKey:n, kanske en defekt PoE-injektor?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se