Uppgradera nuvarande dator. Bild i tråd.

Permalänk

Uppgradera nuvarande dator. Bild i tråd.

Hej igen,

Jag har tidigare bett om tips och råd gällande köp av helt ny dator och fått jättefin och bra hjälp.
Men efter mycket fundering så inser jag att det känns overkill och onödigt att köpa en så pass bra och kraftfull dator med tanke på vad jag själv använder min till.

I dagsläget spelar jag LoL och ibland lite Tibia. Ja, jag är gammal..
Min nuvarande dator innehåller detta:

Vad säger ni om att uppgradera RAM till typ 16GB. Större och snabbare SSD och ett nytt chassi då mitt nuvarande är riktigt skruttigt. Vad jag behöver hjälp med isåfall är att hitta komponenter som faktiskt fungerar med det jag redan har.

Alla åsikter och hjälp mottages med öppna armar.

Bästa hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michicant:

Hej igen,

Jag har tidigare bett om tips och råd gällande köp av helt ny dator och fått jättefin och bra hjälp.
Men efter mycket fundering så inser jag att det känns overkill och onödigt att köpa en så pass bra och kraftfull dator med tanke på vad jag själv använder min till.

I dagsläget spelar jag LoL och ibland lite Tibia. Ja, jag är gammal..
Min nuvarande dator innehåller detta:

<Uppladdad bildlänk>

Vad säger ni om att uppgradera RAM till typ 16GB. Större och snabbare SSD och ett nytt chassi då mitt nuvarande är riktigt skruttigt. Vad jag behöver hjälp med isåfall är att hitta komponenter som faktiskt fungerar med det jag redan har.

Alla åsikter och hjälp mottages med öppna armar.

Bästa hälsningar

Jag skulle inte lägga pengar på att uppgradera den om jag var du, du kan sätta i 2x8GB RAM, men då får du ta ut de 2x4 du troligen redan har, men har du 1x8GB så kanske det finns möjlighet att hitta en likadan sticka.
SSD kan du inte ha snabbare, men du kan sätta in en större.
480GB för 334:-
eller
2TB för 1365:-
Vad jag kan se stödjer moderkortet in M.2 diskar, men har 4 SATA-portar varav 2st SATAIII(6GB/s) + 2st SATAII(3GB/s).
Kontrollera gärna så att din nuvarande SSD sitter i en SATAIII-port om den känns slö.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.