Xbox direktsänder Developer_Direct ikväll 21:00

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Xbox direktsänder Developer_Direct ikväll 21:00

Ikväll är det spelfest och det är Microsofts spelstudior som står för nyheterna. Developer_Direct heter strömmen och denna drar igång klockan 21:00. Primärt är det fokus på Bethesda-titlarna The Elder Scrolls Online och Redfall, men det väntas även bli lite uppdateringar kring Forza Horizon 5 och Minecraft Legends. Drömscenariot vore om även årets största release Starfield fick lite tid i rampljuset, men det verkar som att utvecklarna satsar på ett större event för spelet senare i år.

"Presented together by Xbox and Bethesda, the Developer_Direct will share new, extended gameplay for Redfall, Forza Motorsport, Minecraft Legends and The Elder Scrolls Online and provide all the latest news straight from the teams at Arkane Austin, Turn 10 Studios, Mojang Studios and ZeniMax Online Studios. Immediately following the Developer_Direct will be a full, standalone ESO Global Reveal Event, hosted by ZeniMax Online Studios."

Vad hoppas du dyker upp under strömmen?

Våra kollegor på FZ kommer hålla koll på strömmen och det är Wakkah som håller i snacket. Vill du se utan kommentarer kan du scrolla lite längre ner och kika på den officiella streamen, men då får du inte höra Wakkahs ljuva stämma.

Permalänk
Medlem

Kan nämnas också att Starfield INTE kommer att diskuteras, man har gått ut och sagt att det blir en separat stream vid ett senare tillfälle. Så ingen sitter och väntar i onödan, tänker jag

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Kan nämnas också att Starfield INTE kommer att diskuteras, man har gått ut och sagt att det blir en separat stream vid ett senare tillfälle. Så ingen sitter och väntar i onödan, tänker jag

Det är nog smart. Annars hade resten av spelen hamnat i skuggan av Starfield känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Kan nämnas också att Starfield INTE kommer att diskuteras, man har gått ut och sagt att det blir en separat stream vid ett senare tillfälle. Så ingen sitter och väntar i onödan, tänker jag

De skulle kunna avslöja datum för det eventet men det skulle ju kunna förta fokus också givetvis.

Permalänk
Medlem

Att man inte gav ett releasedatum för Forza kändes ju lite halvdant, var det minsta jag förväntade mig att jag skulle få reda på om samtliga spel som visades. Var en trevlig överraskning att man gjorde som Nintendo ofta gör och utannonserade en mindre titel som sedan släpptes direkt efter showen, att Hi-Fi Rush såg lite smått intressant ut gör ju inte saken sämre. Minecraft, ESO och Redfall är inte riktigt min smak, men endast Redfall är ett spel som jag kände att jag inte ens har lust att testa efter visningen.
Ger showen en stabil 7/10, hade varit 8/10 om releasedatum för Forza hade angivits.

Permalänk
Medlem

Vilken snarkfest!

Visa signatur

---