Permalänk
Medlem

Öppna hörlurar

Funderar på att prova öppna hörlurar , dom jag har idag är slutna dom fungerar bra dock kan dom göra lite ont om man använder dom 5 timmar plus , det är audio technica ath m50x.

Har rätt långt till närmaste butik som har hörlurar blir så när man bor i skogen 🙂. Så blir att beställa

Har kikat lite på Philips Fidelio X2HR

Några andra tips runt 2k kan tillägga att jag använder mig av ifi zen dac v2 också .

Spel och musik vid dator är det dom ska användas till .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

Kan varmt rekommendera DT 990 PRO
Kommer aldrig använda några andra hörlurar

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Funderar på att prova öppna hörlurar , dom jag har idag är slutna dom fungerar bra dock kan dom göra lite ont om man använder dom 5 timmar plus , det är audio technica ath m50x.

Har rätt långt till närmaste butik som har hörlurar blir så när man bor i skogen 🙂. Så blir att beställa

Har kikat lite på Philips Fidelio X2HR

Några andra tips runt 2k kan tillägga att jag använder mig av ifi zen dac v2 också .

Spel och musik vid dator är det dom ska användas till .

Jag köpte dom på rea för 990 kronor och är väldigt nöjd med den. Använder dom med en förstärkare/dac till min teve.

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2HR är nog svårslagna i den prisklassen.
1490:- på webhallen. fyndvaror från 1089:-

Permalänk
Avstängd

Väldigt nöjd med mina X2HR i alla fall. De är luftigare för öronen, med mycket "bredare" ljud än stängda lurar och i allmänhet väldigt trevligt ljud, även med virtuella surround-lösningar och så, men de sitter ju ganska hårt mot huvudet på sidorna ändå. Fem timmar har jag kört men det börjar bli något obekvämt, åtta timmar hade jag nog inte velat ha dessa utan då hade jag kört på något lättare som inte sitter så hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Kan varmt rekommendera DT 990 PRO
Kommer aldrig använda några andra hörlurar

Ska kolla på dessa också är det löstagbar kabel ?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Philips Fidelio X2HR är nog svårslagna i den prisklassen.
1490:- på webhallen. fyndvaror från 1089:-

Ja dom verkar vara fina bra att det är löstagbar kabel också ! Dock väger dom lite 380 gram

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Philips Fidelio X2HR är nog svårslagna i den prisklassen.
1490:- på webhallen. fyndvaror från 1089:-

Har ett par sådana också, de är väldigt bekväma. Öronkuddarna har jag bytt efter något år, tycker de hade en tendens att kännas lite äckliga efter ett tag - Men folk är olika känsliga för sådant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kezzo:

Ja dom verkar vara fina bra att det är löstagbar kabel också ! Dock väger dom lite 380 gram

Kabeln är trevlig att den är utbytbar. Jag köpte en V-Moda Boom Mic Pro som passade utmärkt.

För mig var inte vikten något större bekymmer, mer att de efter några timmar liksom tryckte på typ käkmusklerna eller liknande. Lurarna är så stora att de hamnar över käkleden.

Permalänk
Medlem

Hade ett par DT 770 Pro 80Ohm men böt till Fidelio X3. Trots tyngre så känns X3 *mycket* lättare än mina tidigare lurar. De varken trycker mot öronen (vilket syns på formen lurarna har utan att vara på huvudet, de trycks liksom inte ihop) eller tynger speciellt mycket uppe på huvudet. Den enda nackdelen jag känner personligen är att det är öppna lurar, men det är mest för att jag jobbar hemifrån till stor del så det kanske inte alltid är optimal ljudnivå runtomkring

X3 ska ha ett bättre ljud än X2HR, där ljudet är renare men saknar basen som X2HR har. Jag har personligen inte använt X2HR så jag kan inte uttala mig hur ljudet är där, men jämfört med DT 770 Pro så tycker jag att ljudet är trevligare

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Har både DT 990 och Fidelio X2HR och måste säga att jag föredrar min DT 990. Båda är väldigt prisvärda dock, speciellt Philips lurarna som man ofta kan få för runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem

Sennheiser har ju även en modell som heter HD559 (Finns även 569, 599 i budgetklassen men jag föredrar 559).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Har både DT 990 och Fidelio X2HR och måste säga att jag föredrar min DT 990. Båda är väldigt prisvärda dock, speciellt Philips lurarna som man ofta kan få för runt tusenlappen.

Båda ser fina ut ska se vilka jag ska ta hem och testa dt990 är väl mer tungdrivna bara men det ska nog ifi zen dac klara fint .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Har ett par Fidelio X2s uppe på blocket om du är intresserad.
Ena är Woox och den andra har ZMF sheepskin pads.

Permalänk

Akg k702 är ganska trevliga lurar som jag själv har.
https://www.thomann.de/se/akg_k702.htm

Vet inte om de släppt en k703 då 702an är rätt gammal modell nu.

Kan va värt att kolla på tycker de är ganska neutrala och passar till det mesta.

Inget för den som vill ha fjortisdunk dock med bas på +300 db men men helt ok där man inte vill att basen ska överrösta allt annat.

Löstagbar sladd som går köpa en 3e part på amazon för typ 50:- samma med nya kuddar i skin eller tyg beroende på vad man föredrar.

Får tygkuddar med dem endast.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Akg k702 är ganska trevliga lurar som jag själv har.
https://www.thomann.de/se/akg_k702.htm

Vet inte om de släppt en k703 då 702an är rätt gammal modell nu.

Kan va värt att kolla på tycker de är ganska neutrala och passar till det mesta.

Inget för den som vill ha fjortisdunk dock med bas på +300 db men men helt ok där man inte vill att basen ska överrösta allt annat.

Löstagbar sladd som går köpa en 3e part på amazon för typ 50:- samma med nya kuddar i skin eller tyg beroende på vad man föredrar.

Får tygkuddar med dem endast.

Blev ett par Philips x2hr till slut för 990kr får testa och se tack för tipset iaf

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Blev ett par Philips x2hr till slut för 990kr får testa och se tack för tipset iaf

Bra köp, hoppas du gillar dom.
Som sagt svårslaget när man får dom för 990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Bra köp, hoppas du gillar dom.
Som sagt svårslaget när man får dom för 990:-

Ja har precis hämtat ut dom och skulle koppla in dom i Dacen verkar som det är glappt åt mig .Någon erfarenhet att 6.3 mm adapter som medföljer är dålig eller kabeln? Glappar som fan om jag kör med 6.3mm men kör jag 3.5 direkt till moderkortet fungerar det suveränt .

Mina gamla lurar med 6.3 mm funkar bra i dacen
Provade t o m mina gamla luras adapter samma där . Surt ska se om jag har någon annan kabel att testa med .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Börja med ett AKG-240k, har varit kungar sedan 70-talet och börjar man inte där så begriper man sig inte på resten heller

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Ja har precis hämtat ut dom och skulle koppla in dom i Dacen verkar som det är glappt åt mig .Någon erfarenhet att 6.3 mm adapter som medföljer är dålig eller kabeln? Glappar som fan om jag kör med 6.3mm men kör jag 3.5 direkt till moderkortet fungerar det suveränt .

Mina gamla lurar med 6.3 mm funkar bra i dacen
Provade t o m mina gamla luras adapter samma där . Surt ska se om jag har någon annan kabel att testa med .

det är inte den typen av adapter som man först trär på typ 2/3 av vägen och sen sista biten ska den gängas fast i 3.5mm pluggen?

tänkte mest om du missat att den ska gängas på sista biten för det kan ganranterat ge problemet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det är inte den typen av adapter som man först trär på typ 2/3 av vägen och sen sista biten ska den gängas fast i 3.5mm pluggen?

https://images.musicstore.de/images/0960/sennheiser-adapter-3-5mm-6-3mm-jack-for-hd-25_1_REC0008015-000.jpg

Nix ! Jag har sån adapter till mina audio technica m50x där man får hänga på sista biten .

Jag tog adapter som följde med min ifi zen dac istället och nu är det Inge glapp 👍 var väl nå skit som följde med eller defekt .

Dock funderar jag på köpa kortare kabel kan ju inte ha 3 meter 🤣

Några tips på kabel ?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North