Youtube och åldersverifiering. Betalkort, ingen debitering?

Permalänk
Medlem

Youtube och åldersverifiering. Betalkort, ingen debitering?

Känns som jag oftare och oftare hamnar på klipp som är blockerade för att de är "vuxna". Musikvideos och enstaka sjukvårdsklipp.

Börjar bli redigt trött på det. Hur fungerar det att lägga upp betalkort för att så verifiera? Mitt Youtubekonto är gammalt. Har inte angett namn ens. Bara mitt nick där.

Man blir inte debiterad? Är ärligt talat inte supersugen på att ha mina kortuppgifter ligga och snurra hos Google..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte hur det funkar med betalkort och youtube, men du kan väl verifiera ålder utan det?

https://support.google.com/youtube/answer/3159776?hl=sv#

Permalänk
Medlem

Verifierade mig med betalkort på youtube. Inget drogs.
Om mina kortuppgifter snurrar runt i googles servrar fortfarande vet jag dock inte

Permalänk
Medlem

Det enda som görs är att det dras en dollar för att se att kortet är giltigt vilket sätts tillbaka dagen efter. Ingenting annat ska dras eller användas.

Däremot är jag rätt säker på att man kan verifiera sig på fler sätt numera.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Trodde det räckte med att vara "inloggad" jag har separat konto för Youtube, något gammal gmail, aldrig angett något kort vad jag vet, och ifall jag har det lär det ha gått ut för flera år sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Trodde det räckte med att vara "inloggad" jag har separat konto för Youtube, något gammal gmail, aldrig angett något kort vad jag vet, och ifall jag har det lär det ha gått ut för flera år sedan.

Tror det kan ha att göra med gamla Google-konton där det skapades innan inte var något krav på åldersverifikation.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Tror det kan ha att göra med gamla Google-konton där det skapades innan inte var något krav på åldersverifikation.

Måste va riktigt gammalt isf mitt orginalkonto är från typ början på 2000 nån gång och räcker med att logga in för mig också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows