Bästa mp3 spelaren under 2000kr?

Permalänk
Hedersmedlem

Bästa mp3 spelaren under 2000kr?

Tjejen ska köpa en bärbar mp3-spelare och jag har hjälpt henne kolla runt lite men det är verkligen en djungel.

Det finns just nu ett par lite mer intressanta spelare, kom gärna med lite feedback.

Spelare 1:
Jaxx Live 256MB
Pris: 1858kr + frakt.

Fördelar:
256MB är ju skapligt.
Man kan byta batteri när som helst.
Vad jag har förstått så har den bra kvalitét

Nackdelar:
Lite tyngre än nedanstående spelare.
Batteritiden kunde varit bättre.

Spelare2: JOS MP-100
Pris 128MB: 1579kr
Pris 256MB: 1939kr

Fördelar:
Väldigt liten och smidig.
Har usb-kontakten inbyggd så man kan koppla in den var som helst (man lär ju inte släpa med sig en usb-kabel hela tiden).
Riktigt bra kvalitét

Nackdelar:
Har integrerat batteri och man får inte med någon laddare (måste ladda den i en dator). Det funkar nog för det mesta men säg att man vill ha med sig på semestern, då blir det problem..

Har jag missat nått?
Vilken spelare bör hon satsa på?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

om du vill ha en spelare på semestern skulle jag välja en mp3 cd spelare eftersom att 256 mb i alla fall för mig är för lite om du ex ska på en veckas semester utomlands.

jag sålde min 128 mb jos därför även för jag tyckte det var för lite minne i den i vanliga fall också

jag köpte då istället en imp-550 från iriver.

den har bra batteritid slimmad och bra funktioner.

den kommer plats i byxfickan men den är ju självklart inte lika bekväm som jos spelaren var.

om du vill köpa jos spelaren begagnad (sålde den til brodern men han vill sälja vidare den)

han vill ha 1600 kr för den fint skick plus att du får med två olika fodral till den. ett armband som man kan hänga den runt armen i och en väggladare. alla tillbehören kostar ca 400-500 kr skulle jag tro.

Visa signatur

amd 2000+ 768 mb ddr 260 gig HD
DVD rom/Cdrw Geforce mx 440 64 mb

Permalänk
Medlem

Jag köpte en JOS MP-100 256MB och det har jag inte ångrat. Alla mp3spelare har ju problemet att det inte går att byta musik på dem utan dator så du får ändå problem om du någon gång åker bort på semester. Frågan är alltså vad du ska ha den till. Eller din tjej rättare sagt. Vill hon ha en spelare hon alltid kan ha med sig överallt rekomenderar jag JOSen. Då kan hon lyssna på musik jämt nästan om hon vill det. Vill hon däremot kunna ta med sig mycket musik när hon reser bort rekomenderar jag en MDspelare eller en CDspelare med MP3 stöd.

Se så fin den är 14h speltid innan omladdning

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk

iRiver iFP-380

Om du vill ha möjlighet att kunna fylla din MP3spelare med musik utan en dator, kan du t ex välja iRiver iFP-380. Denna trevliga lilla sak har nämligen direkt MP3kodning via line-in (eller radion och micen). Du har då möjlighet att fylla din spelare med MP3 musik (från 32kbps upp till 320kbps) med hjälp av en vanlig stereo, MD eller CD freestyle. iFP-380 har 128MB minne, det finns även två andra modeller; iFP-390 med 256MB och iFP-395 med 512MB.

Annars har du iRiver's andra modeller i iFP-100 serien, har inte line-in funktionen och direkt MP3 kodning, men radio och mic finns det på dom med...och självklart MP3 uppspelning

Permalänk
Medlem

Jos mp100 och mp110 finns laddare att köpa med till

Permalänk
Hedersmedlem

lurigajon: JOS 128MB för 1600, lite dyrt tyvär.
Man kan ju köpa en ny 256MB version för 1900kr.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

kolla ny priset på 128 mb med alla de tillbehören då kommer du över 2000 i alla fall

Visa signatur

amd 2000+ 768 mb ddr 260 gig HD
DVD rom/Cdrw Geforce mx 440 64 mb

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Pål W

Permalänk

Finns som sagt 220v laddare till JOSen numera.....

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar JOS'en starkt, de har skitbra support och forumet på deras sida är guld.

Du kan också ändra i firmwaret på JOS'en och göra den mer personlig egen startup bild och sånt. Läs mer på deras forum.

Visa signatur

[size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |
[/size]

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar en NetMD.

Annars finns det väl 10 gigs Creative Jukebox för under 2000kr?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.