Köpråd laptop för premier pro / spel

Permalänk
Medlem

Köpråd laptop för premier pro / spel

Hej på er,

Är ute efter en laptop som ska klara av premier pro / da Vinci resolve hyfsat bra.
I spelväg liras det bara wow egentligen.

Budget är väl ca 15k.

Redigeringen jag gör är inte direkt Hollywood filmer men den ska vara snabb ändå.

Finns det några fina laptops för den prisklassen?

Stort tack

Permalänk

Ingen aning vad de spelen kräver, men denna är väldigt prisvärd i den prisklassen.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

MVH

Ref raderad. // MOD
Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Ingen aning vad de spelen kräver, men denna är väldigt prisvärd i den prisklassen.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

MVH

Köpte den igår. Ska lämna tillbaka idag. Jösses vilket flygplan, bor i en 3a är man i rummet längst bort och datorn på i rummet på andra sidan lägenheten så hör man fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johio93:

Köpte den igår. Ska lämna tillbaka idag. Jösses vilket flygplan, bor i en 3a är man i rummet längst bort och datorn på i rummet på andra sidan lägenheten så hör man fläkten.

Haha oh fasiken!
Ska kolla på den tänkte ja i dagarna men nu vettifan.

Tack

Permalänk
Skrivet av johio93:

Köpte den igår. Ska lämna tillbaka idag. Jösses vilket flygplan, bor i en 3a är man i rummet längst bort och datorn på i rummet på andra sidan lägenheten så hör man fläkten.

Inte ett måndags exemplar bara? Min hörs inte alls mer än när jag överbelastar datorn med för mycket program.

Mvh
Boring

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Inte ett måndags exemplar bara? Min hörs inte alls mer än när jag överbelastar datorn med för mycket program.

Mvh
Boring

Läste fler som hade samma problem. Jag hade bara world of Warcraft classic igång och stod stilla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av johio93:

Läste fler som hade samma problem. Jag hade bara world of Warcraft classic igång och stod stilla..

Alla laptops låter mer eller mindre. Jag har samma modell som länkats ovan och jag tycker inte alls den låter lika mycket som andra gaming laptops.
Dessutom finns det ett program som heter "LegionFanControl". Där kan man ställa in fläktarna.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact Svart TG | Corsair RM750x
ASUS ROG Strix B760-F | i7 13700KF | Kingston 16GB DDR5 5600MHz
Arctic Liquid Freezer II 240 | Samsung SSD 980 1TB + Samsung SSD 980 PRO 2TB
ASUS RTX 4070 Dual | ASUS VG259QR