Behövs PlayStation Plus och EA Play för Fifa23 till PS4?

Permalänk
Medlem

Behövs PlayStation Plus och EA Play för Fifa23 till PS4?

Hallå!

Även om jag spelat min lilla beskärda del av shoot em up-spel är jag tämligen okunnig vad gäller allt med spel. Min son fick igår Fifa23 Ultimate Edition (som nedladdning) till PS4 i födelsedagspresent.

För att han ska kunna spela online mot kompisar tycks det krävas abonnemang. Behövs då BÅDE PlayStation Plus OCH EA Play för detta eller räcker det med ett av dom?

Playstation Plus Essential kostar 620:- per år. Vad jag förstår är abonnemangsformen ganska ny, men att det funnits liknande tidigare. Vet någon hur det har sett ut med prishöjningar över åren?

Är den största skillnaden vad gäller Playstation Plus Extra att man då får tillgång till ett antal spel som ingår i abonnemanget?

Tack

Rubrik förkortad /Vzano, Mod
Visa signatur

Intel Core i7-6700K, MSI Z170A PC MATE, Socket-1151, HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB, Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver EA Play. Det är då en tjänst att kunna spela EA spel utan att köpa dem. PS+ behövs för att köra Fifa online och PS+ Essentials är billigaste formen då och man får några spel gratis varje månad som man har tillgång till när ens PS+ tjänst är aktiv. PS+ Extra och Premium ger en tillgång till ett högt antal spel utöver det som ingår i Essentials då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Tror inte du behöver EA Play. Det är då en tjänst att kunna spela EA spel utan att köpa dem. PS+ behövs för att köra Fifa online och PS+ Essentials är billigaste formen då och man får några spel gratis varje månad som man har tillgång till när ens PS+ tjänst är aktiv. PS+ Extra och Premium ger en tillgång till ett högt antal spel utöver det som ingår i Essentials då.

Tack SittingDuck99!

Visa signatur

Intel Core i7-6700K, MSI Z170A PC MATE, Socket-1151, HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB, Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Precis, endast PS+ "bas" behövs för onlinespel. Det förekommer ibland reor och kampanjer även på detta, har sett runt 25%-30%, ofta i samband med Black Friday och julperioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av overthemoon:

Tack SittingDuck99!

You're welcome!