Asus RT-AC68U eller Tele2’s ”egna”

Permalänk

Asus RT-AC68U eller Tele2’s ”egna”

Hej.

Har idag bytt bredband från Banhof till Tele2 av den enkla anledningen att det vart jäkligt mycket billigare för det och tv via dom och tydligen tycker frun att man ska se över sånt. Men nu sitter jag och klurar på router, jag har idag en Asus rt-ac68u https://www.dustin.se/product/5010755873/rt-ac68u-dual-band-w...

Men med bredbandet följer ju den här med https://www.tele2.se/bredband/utrustning/wifi-hub-l2

Jag är dålig på router och nätverk så jag kan inte säga vilken jag ska ha, asusen har jag har i flera år, sällan krånglat och hela hemmet är ju uppkopplat mot den, räckvidden har varit hyfsad. Så fördel är ju att allt bara fortsätter funka bra.

Men är den från Tele2 bättre? Fördelen ser jag väl i min okunskap bara att den är nyare och borde därför vara bättre, men jag kan som sagt inget om det. Vad skulle ni haft? Nackdelen med en ny är ju att jag måste engagera mig i att koppla upp allt i hemmet mot den

Så! Behålla asusen eller köra på Tele2’s?

Permalänk
Hedersmedlem

Du har nyare teknik i Tele2:s router men den lär kännas betydligt mer nerlåst i inställningarna, vilket inte nödvändigtvis behöver spela någon roll.

Om du byter SSID och lösenord till exakt samma som du haft tidigare kan du komma undan att behöva ansluta alla enheter på nytt.

Jag skulle nog gått på Tele2:s i det här fallet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Du har nyare teknik i Tele2:s router men den lär kännas betydligt mer nerlåst i inställningarna, vilket inte nödvändigtvis behöver spela någon roll.

Om du byter SSID och lösenord till exakt samma som du haft tidigare kan du komma undan att behöva ansluta alla enheter på nytt.

Jag skulle nog gått på Tele2:s i det här fallet.

Grymt! Tusen tack för att du tog dig tid nä inställningarna spelar inte så stor roll egentligen, jag är alldeles för novis för att veta vad jag ska göra ändå Byta lösen och ssid är väl ungefär vad jag kan. Tusen tack!