Hifi-lurar till datorn
Jag skulle vilja få lite tips kring hur jag ska tänka avseende hifi-hörlurar till datorspel samt musik.
Idag sitter jag på ett par Bose Q35, inget fel på dessa alls, men skulle vilja förgylla min tillvaro lite...
Så nu sitter jag och kollar efter ett par riktiga Hifi-lurar.
Jag var och testade ett par Sennheiser hd800s, fantastiskt vackert ljud i dessa, men jag saknade basen i dessa.
Som jag har förstått det så funkar ett par stängda lurar bättre för att man ska få lite djupare bas?
Vidare så förstår jag också vikten av att testa sig fram och att det i mångt och mycket handlar om personliga referenser när det kommer till vad man i slutändan tycker om.
Efter ha kollat runt på internet så har jag blivit lite intresserad av två stycken stängda hörlurar:
-Sennheiser hd820
-Sony mdr-z1r
Finns det några andra som ni skulle rekommendera? Vill ha en bra bas i dem också (tex ifall man spelar Battlefield och en granat smäller av så ska det vara en bra bas-upplevelse)
Vidare så har jag förstått att jag kommer att behöva en hörlursförstärkare mellan datorn och lurarna, vad är en rimlig peng att lägga på en hörlursförstärkare till ett par lurar i denna klassen? är det ungefär samma som lurarna?
Sitter idag på ett ASUS ROG Strix Z390-E GAMING - ATX / Z390 moderkort, är det viktigt att även införskaffa ett ljudkort?
eller gör hörlursförstärkaren jobbet ändå?
Jag spelar ju som sagt också, finns det någon trådlös mick som ni skulle rekommendera som man kan fästa på t-shirten eller dylikt när man spelar då Hif-lurar inte har mick?