Nya minnen, förpackningen redan bruten

Permalänk
Medlem

Nya minnen, förpackningen redan bruten

Hej, jag fick precis hem nya DDR 5 minnen (G.Skill Trident Z5 DDR5-6400 BK C32 DC - 32GB) som jag precis beställt, men förpackningen har tydligt redan varit öppnad.

Jag kan inte testa dem för har inte alla delar till min nya dator ännu. (Det tar några veckor till på grund av förseningar)

Hur skulle ni reagera? bör jag returnera dem. eller oroar jag mig i onödan

Permalänk
Medlem

Hade kontaktat butiken och förklarat situationen. Har du köpt nytt så ska förpackningen givetvis inte vara bruten.

Visa signatur

ASUS Dual Radeon RX 6700 XT | Intel Core i5 13400F | Kingston Beast 16GB DDR5 5200 MHz | Samsung 980 (M.2 NVMe) 500 GB | Asus ROG Strix B660-I | NZXT H1 - Black | NZXT AIO 140 | NZXT SFX-L 650W - Gold

Permalänk
Medlem

kan va öppetköp? Har för mig att jag läste liknande tråd på Swec för någon månad sen

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Eftersom det tar några veckor innan du kan testa dem bör du meddela butiken. Skulle något strula är det lite tjorvigt att behöva förklara situationen efter såpass lång tid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 16GB Ballistix Sport LT 3000/15 @3733/16 | Asus Strix GTX 1060 6GB | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 4TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, har i alla fall skrivit till supporten nu och förklarat att jag fått en redan öppnad förpackning

Permalänk
Medlem

Butik? Vissa som netonnet säljer returex till nykund utan att meddela om det och hoppas att kunden inte ska märka av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Butik? Vissa som netonnet säljer returex till nykund utan att meddela om det och hoppas att kunden inte ska märka av det.

Det var från Proshop. Men valde att göra en retur och dem står för frakten skrev dem till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afra:

Det var från Proshop. Men valde att göra en retur och dem står för frakten skrev dem till mig.

är inte förvånad.

finns en och annan skräckhistoria om folks erfarenheter med dem som säljare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 3900X, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1979Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows