Permalänk

Gratis paket till Ukraina!

Tjo

Snubbla på denna......

https://www.postnord.se/om-oss/hjalppaket-for-ukraina

Frakt är helt gratis....

Så jag tog min kartong från min mini Weber grill och börjar packa....

Är sent nu men fan.. de behöver kaffe.... Kanske kok-kaffe eller instant kaffe....

Gör inte som de där jävla duche SVT-mupparna som byggde en farm typ.... engeridryck? va fan.... De åkte från Sverige.... och så gav de dem jävla energidryck och var så j-la nöjda i Expressen.... wow tyvm...

Som på länken..... om du får plats med någon halsduk eller tröja eller nåt.. skicka... Packa en låda full.... gratis frakt till Ukraina..

SLAVA UKRAINI!

Permalänk

So far har jag:

100-pack värmeljus
Ajvar-sås från Lidl.... (tänkte de får fan aldrig sås)
Ulltröja från Dressmann inköpt typ 2015
Långärmad skjorta typ inköpt 2015

Lådan är 80% tom... måste handla imorgon och i helgen

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!
Vi lade en stor beställning under december på Matsmart som vi sedan skeppade ner till Ukraina.

Det var nötter, torkad frukt, bönor på burk, välling och en mängd bindor & tamponger för ~600:-.
Kanske man skall gå igenom garderoben och sålla ut sådant som man inte bär...
Alla bidrag hjälper!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Skrivet av Deerhall:

Bra initiativ!
Vi lade en stor beställning under december på Matsmart som vi sedan skeppade ner till Ukraina.

Det var nötter, torkad frukt, bönor på burk, välling och en mängd bindor & tamponger för ~600:-.
Kanske man skall gå igenom garderoben och sålla ut sådant som man inte bär...
Alla bidrag hjälper!

Var det nå problem för er att lämna in paketet? Är lite orolig här i Järbo att de kommer se på mig som att jag var född igår haha.... är gammal o så men..

Permalänk

Det behöver inte vara en stor låda....

Ta en moderkort-låda och packa den med choklad eller tee, eller nåt Postnord har en skyldighet att skicka det.

Och det hjälper

Permalänk

Ska fråga lokala affärer om de kan donera nåt.... brukar ha svårt att "tigga", men va fan.... det är för ett bra ändamål som de förhoppningsvis kan stå bakom

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Var det nå problem för er att lämna in paketet? Är lite orolig här i Järbo att de kommer se på mig som att jag var född igår haha.... är gammal o så men..

Nix, det enda jobbiga var väl att man inte kunde lämna in det direkt hos ett ombud/utlämningsställe.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Skrivet av Deerhall:

Nix, det enda jobbiga var väl att man inte kunde lämna in det direkt hos ett ombud/utlämningsställe.
https://i.ibb.co/5TkQXwN/Screenshot-from-2023-02-03-00-27-41.png

Kunde jag ge mig fan på..... aaaaaaaaargh