MSI satsar på snövitt med RTX 4000-kort

Permalänk
Melding Plague

MSI satsar på snövitt med RTX 4000-kort

Att bygga datorer med helvita komponenter blir lite lättare när MSI erbjuder RTX 4080 och RTX 4070 Ti med vitt hölje.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ljust och fräscht!

Förstår dock inte alls kopplingen till sjukhus, André. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Jag fick snarare denna känslan:

Permalänk
Avstängd

Trött på svart. Men skulle inte heller köpa vitt ifall det var dyrare

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Vita? Är väl silver?

Permalänk
Medlem

Den är ju 72% silver?

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fräsch ut!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Ingen bild på hur det ser ut från sidan?

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha ett grafikkort som var transparent runt om så man kunde se insidan.
Vet dock inte hur det skulle se ut i verkligheten!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Hahaha!!! Sjukhuskänslan var fan SJUKT (!) roligt Ååååh, operationssal! Sterilt! Infektion i sår som luktar illa! Bluueeeäääh!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag hade velat ha ett grafikkort som var transparent runt om så man kunde se insidan.
Vet dock inte hur det skulle se ut i verkligheten!

Det hade inte varit så dumt, byggt i ett helt transparent chassi med snyggt designat stomme, så hade det varit fantastik med ett helt transparent nätagg även. Se tekniken och elektroniken. Det hade jag gillat och varit beredd att betala premium.

Permalänk
Skrivet av xfade:

Ljust och fräscht!

Förstår dock inte alls kopplingen till sjukhus, André. = )

Inte jag heller. Är det ens särskilt vitt på sjukhus? Detta kort ser i all fall inte ut som något som får mig att tänka på sjukhus.

Men kanske syftas på viss utrustning på sjukhus? MRI-skanner exempelvis.

Jag gillar vita teknikgrejer som påminner om sådant. Lite sci-fi-labb-miljö. Exempelvis denna vattenkokare:

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Det hade inte varit så dumt, byggt i ett helt transparent chassi med snyggt designat stomme, så hade det varit fantastik med ett helt transparent nätagg även. Se tekniken och elektroniken. Det hade jag gillat och varit beredd att betala premium.

Sedan kommer microdamm på alla ytor om ett par månader. Och all romantik med transporant chassi är slut...

Permalänk

Blir intresserad när ett 4070 Ti kostar runt 8200kr inte mer.

Permalänk
Medlem

Kanske varit något (om man nu kör på med "all white") att ha ett skript eller hur nu man skulle gå tillväga, att när man stänger ned datorn så gör det ett "flatlining" "beeeeeeep"

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem
Citat:

Ofta är det svart, svart och mer svart som gäller i datorbyggen, med en skvätt RGB förstås, men att göra helvita byggen för att få den perfekta kliniska sjukhuskänslan kan vara svårt.

Är dessa kort till för de som vill spela:

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Sedan kommer microdamm på alla ytor om ett par månader. Och all romantik med transporant chassi är slut...

Jaha... så snart vårsolen kommer fram, så spikar du upp svart papp över varje fönster och inväntar november?

Tröttsamma negativa människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vita? Är väl silver?

Tycker mer dom ser grådassiga ut.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Jaha... så snart vårsolen kommer fram, så spikar du upp svart papp över varje fönster och inväntar november?

Åh gud vad deprimerande det låter.

Nästa vecka ska det vara solnedgång efter 17:00.
Tycker det är jätteskönt att få lite mer dagsljus igen.

Permalänk

Hur svårt ska det vara å ta isär kortet och spraya plasten vit?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Nu kanske bilderna inte återger färgerna helt korrekt men tycker det ser mer ut som silver/grått.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Ingen bild på hur det ser ut från sidan?

Finns bilder på deras hemsida.https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-4070-Ti...

https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-4070-Ti-GAMING-...

Ser helt Ok ut tycker jag, men rätt så mycket inslag av silver och metall än vitvit.

Bild 1 från sida:
https://storage-asset.msi.com/global/picture/image/feature/vg...

Bild 2 från sida:
https://storage-asset.msi.com/global/picture/image/feature/vg...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

För en som legad inlagd alltför många dygn på sjukhus känns det inte alls bekant...

Det här med synliga datorkomponenter måste väl ändå gå ur tiden snart? Känns så sjukt pojkaktigt (nördigt på ett dåligt sätt). Tror Fractal är på rätt spår med North. Personligen saknar jag chassin med andra färger än svart och vitt. Gillade Bitfenix Prodigy när de kom i början med alla fina primärfärgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

För en som legad inlagd alltför många dygn på sjukhus känns det inte alls bekant...

Det här med synliga datorkomponenter måste väl ändå gå ur tiden snart? Känns så sjukt pojkaktigt (nördigt på ett dåligt sätt). Tror Fractal är på rätt spår med North. Personligen saknar jag chassin med andra färger än svart och vitt. Gillade Bitfenix Prodigy när de kom i början med alla fina primärfärgerna.

Det tror jag verkligen inte att det kommer göra. Jag gillar att lägga ner tiden på att göra bygget snyggt. Men sen så visst att man ibland orkar inte lika mycket och vill bara att det ska funka, vara tyst med bra temps.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Vitt på väggar osv är en bra grundfärg ha den slutliga färgen på.

Nej, sjukhus är inte speciellt vita inomhus och inte speciellt mycket utrustning heller. Däremot myten om målad texturväv på alla väggar är helt korrekt. Man har även täckt över vackra teak och mahogny-väggar på äldre sjukhus, bara för att inte någon avdelning ska behöva vara avundsjuk på en annan för att det är snyggare annanstans.

Färgen som används är leftovers av färger ingen i den vanliga marknader vill ha. Typ olika nyanser av snor, räkspyor, barnbajs osv.

Källa: Jag. Arbetar med IT inom vård och labb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Det tror jag verkligen inte att det kommer göra. Jag gillar att lägga ner tiden på att göra bygget snyggt. Men sen så visst att man ibland orkar inte lika mycket och vill bara att det ska funka, vara tyst med bra temps.

Snyggt är ju relativt, jag känner inte en enda kvinna som imponeras av en dator med glassida. Inte jag heller och inte de flesta män jag känner heller, lite som guldfälgar på en rostig volvo från 1982. Eller dyra klockor, eller stora guldhalsband. Ja smaken är som baken. Barn och vuxna har ofta olika smak. Pojkar och flickor likaså.

Permalänk
Medlem

Fick lite västkustenvibbar när slasken håller på att smälta bort

Permalänk
Medlem

MSI satsar på snövitt men lanserar silverfärgade kort...

Silver is the new white

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Om vita komponenter/byggen ger sjukhus-känsla borde ju jag vara överläkare eller något. 😜

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight

Permalänk
Medlem
Skrivet av noujzz:

Om vita komponenter/byggen ger sjukhus-känsla borde ju jag vara överläkare eller något. 😜
<Uppladdad bildlänk>

Fräscht!