HBO Max funkar inte med ProtonVPN

Permalänk
Medlem

HBO Max funkar inte med ProtonVPN

HBO Max på Android funkar inte med ProtonVPN med Svenska servrar. När jag öppnar HBO Max appen får jag upp detta meddelande: "HBO Max är tyvärr inte tillgängligt i din region än" Utan VPN funkar det. Var accepterar inte det Svenska IP?

Permalänk
Medlem

Streamingtjänster har ju en tendens att blockera kända IP-adresser från VPN-tjänster, så det är nog därför du får det felmeddelandet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Om det går med ProtonVPN (jag har aldrig använt den) så lägg till HBO Max-appen och/eller hbomax.com på en whitelist/bypass så att just den tjänsten/appen inte går via VPN:en om tanken är att du vill ha ProtonVPN igång samtidigt som du vill att HBO Max ska fungera.

Jag använder Surfshark VPN och är väldigt nöjd, och där är det enkelt att välja vad som ska gå via VPN och inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Googlade för skoj skull och hittade att dom har en egen artikel på detta,
https://protonvpn.com/support/watch-hbo-max-with-vpn/

Sist står det:
HBO Max may not always work. If you have tried all possible options and are still having issues or if you have any questions, please contact our Support team.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Protonvpn brukar blockeras av alla tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Om det går med ProtonVPN (jag har aldrig använt den) så lägg till HBO Max-appen och/eller hbomax.com på en whitelist/bypass så att just den tjänsten/appen inte går via VPN:en om tanken är att du vill ha ProtonVPN igång samtidigt som du vill att HBO Max ska fungera.

Jag använder Surfshark VPN och är väldigt nöjd, och där är det enkelt att välja vad som ska gå via VPN och inte.

Det är nog lättare sagt än gjort om man inte har URL baserad routing så vida man inte ska whitelista halva internet (t.ex. Netflix kör väl AWS har jag för mig). Om du har några bra förslag kring hur det ska göras så dela gärna med dig dock, jag har bara fått den biten att fungera i OpenWRT så här långt. Sen kan man så klart whitelista specifika enheter på sitt eget LAN så att dom aldrig går genom VPN.

Sen är det väl en viss kamp även med URL baserad routing då det väl även där tenderar att vara fler än typ *.hbomax.com adresser som måste gå den vägen.

Permalänk
Medlem

@improvise det är samma skit med Surfshark som det är med NordVPN i en del andra perspektiv enligt den här sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av It-nisse:

@improvise det är samma skit med Surfshark som det är med NordVPN i en del andra perspektiv enligt den här sidan

Kan inte riktigt se kopplingen till något som jag skrev?

Permalänk
Medlem

@improwise kanske lite långsökt men skulle typ aldrig hålla på med url URL baserad routing som har med ”Surfshark” att göra som nämnts tidigare i tråden, skälet är det som det upplystes om på sidan jag länkade till. I VPN branschen är förtroende för företaget ifråga enormt viktigt !