Permalänk
Medlem

Vem ska tipsa polisen?

Permalänk
Medlem

Jag sätter 100 pix på att det är lurendrejare.
bara ingen går på detta. verkar vara många som går på det i sverige-häftet, så jag blir inte förvånad.

Permalänk
Medlem

w1per: Inte jag!

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Att sidan ligger på b-one (förmodar det, eftersom sidan använder b-ones dns) visar ju att de vill få sån stor avkastning som möjligt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Verkar synnarligen misstänkt. Ni som beställt får hålla oss "fegisar" underrättade om hur det går.

du skämtar väl lika mycket som dom som "har beställt"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Suck! Tror ni på att detta företag skulle ha råd med att både sälja mobiltelefoner med minimal vinstmarginal och dessutom ha råd med att betala 20 st utlandsresor per månad!!!!!

Tänk efter!!

http://g3.spraakdata.gu.se/osa/show.phtml?filenr=1/109/27736....

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

????????

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

????????

ROTFLMAO, att du inte fattar

cht: Hade du inte redan varit bannad hade du blivit det nu

Inlägget redigerat av cht

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Haribo
[B]ROTFLMAO, att du inte fattar

Hmmm. Att de som skrev att de beställt var ironiska?
Eller?

Visa signatur

2x1024mb XMX6400CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmmm. Att de som skrev att de beställt var ironiska?
Eller? [/B]

gahahahaha, du vinner verkligen första pris..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
gahahahaha, du vinner verkligen första pris..

Nä, jag fattar verkligen inte vad ironi har med mitt inlägg att göra.....

Visa signatur

2x1024mb XMX6400CL5

Permalänk
Avstängd

Verkar vara för otroligt ja, 50% billigare än "vanligt".
Någon som vågat beställa någon telefon än?..
Hoppas någon rik vågar det så man får reda på om det är bluff eller inte.

Permalänk
Medlem

Ringde dit på skoj för att kolla läget. Det var väl inte direkt någon "Kalla Fakta"-intervju.
Kortfattad resumé:

- Hur fungerar det med betalningen?
Man får ett inbetalningskort för Bg-betalning, sedan skickas telefonen.
Telefonerna kommer från Asien.

- Varför kan man inte betala mot Postförskott?
Vi hade så förut, men ungefär hälften av paketen hämtades inte ut.
Det blev för dyrt.

Hur är det med de där resorna, går den till Maldiverna eller till Florida - det är olika bud på websidan.
- Maldiverna är redan avklarad. Websidan har inte blivit uppdaterad.
Vi lottar ut en resa varje dag. Det kommer tusentals mail...

Hade jag velat beställa på riktigt hade jag nog frågat lite mer ingående frågor, särskilt om köptryggheten. Om jag hade blivit lurad hade jag nog drivit ärendet till förbannelse.

Permalänk
Medlem

Hoho, tycker synd om den som beställer något därifrån.

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen bara att anmäla till konsumentverket att de inte upplyser om konsumentens rättigheter, så kanske det händer något.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nurbs
Ringde dit på skoj för att kolla läget. Det var väl inte direkt någon "Kalla Fakta"-intervju.

Haha, passande med din avatar...

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att någon skickar ett mail till dom och lägger fram alla argument som har framkommit här om att det är fake och kollar vad de svarar?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
Hmmm...

Dvs förskott på allt, plus att telefonnumrena är hemliga? Går inte att söka på iaf..

Låter inte seriöst..

Förut kunde man iaf lite på .se domäner..

skönt att se att det är någon mer än en själv som förstått varför .se kanske inte skulle ha släppts fritt. Det var ett seriöst (seriösare iaf) topdomän förut som man kunde förlita sig lite på.

Permalänk
Medlem

http://doffen.visse.nu/doffen_-_mobilinport.mp3

Fixa en liten telefon intervju med han typ

Permalänk
Medlem

hahahaha

fränt han började knappa med ringsignaler i slutet. Han måste vara typ värsta fjortisen

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
hahahaha

fränt han började knappa med ringsignaler i slutet. Han måste vara typ värsta fjortisen

Hans "andra" telefon ringde, men jag ska ringa han igen så de kommer en del2

Permalänk
Avstängd

Ojoj vinna resa till Florida *beställer*

Hoppas man inte blir lurad nu.

Visa signatur

[size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doFFen
http://doffen.visse.nu/doffen_-_mobilinport.mp3

Fixa en liten telefon intervju med han typ

Coolt! Efter att en dansk här på jobbet tolkade så fattade jag vad ni snacka om ;P

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem

Äää men dra mig baklänges vilket BS han kommer med den med att pengarna skickas direkt till fabriken var bra haha

EDIT: är det förresten tillåtet med paralell import?

Permalänk

Kan man inte kolla upp tex bankgiro-nr på internetbanker osv?
Och se vem som står som ägare?
Om det är en privatperson eller företag. Sen börja gräva lite om personerna som har det. Nån som kollat svarta listan om detta "företag" om det finns nån som har skrivit något om det!

//Salve

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

hehe grymmt sugen på att prova om det funkar.
Men vill gärna vänta tills någon annan mera rik snubbe provat.
Om någon provat osv så medela här direkt så är ni snälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
hehe grymmt sugen på att prova om det funkar.
Men vill gärna vänta tills någon annan mera rik snubbe provat.
Om någon provat osv så medela här direkt så är ni snälla

Är det inte ganska uppenbart att det är bluff? Hoppas du var ironisk. Man kan ju fråga sig hur der står till i huvet på vissa.

Permalänk
Medlem

Det låter mäkta oseriöst det här, i.o.m att "företaget" i asien inte lär skicka ut en och en telefon till privatpersoner och skriva det som en gåva.. skriver de nåt om att det är mobiltelefon så lär man väl få betala tull och skatt och sån annan skit, och om "företaget" skickar till mobil import så måste de (M I) ändå betala porto vilket de inte lär ha råd att göra då de inte tar ut någon mellanskillnad från fabriken ifråga.

Ett annat alternativ är väl ifall de har kontakt med någon privatperson inom "företaget" som snor med sig telefoner innan de registreras som tillverkade på "företaget" och skickar som gåva. fast det låter väldigt långsökt. bluff och båg är vad det lär vara.

och vad menar han med att de handlat med postorder i 1,5 år innan de startade onlinehandel.. hmm.. kan man inte ta reda på om detta företag är registrerat som HB/AB och har varit det i 1,5 år? hmm luktar som en hund är begraven...

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag blir galen snart om jag inte får reda på hur det ligger till med det här?
Får man en leksakstelefon skickad till sig, eller mer troligt; ingen telefon överhuvudtaget!?!?!?

Om det nu är någon som har köpt av killen och inte fått sina saker så borde ju i alla den lurade sökt upp killen i fråga och "!"%&"#!". I alla fall om man bor i Malmö. Jag ser att det finns en postbox, om inte jag fått mina saker så skulle jag banne mig ställt mig o väntat vid den här postboxen...

Det är ju uppenbarligen ett stort "?" över det hela.

Väl mött
Ziggy