Komplett SweC-Bonanza - Förbättringar, kritik och allmänna åsikter (ej önskningar)

Permalänk
Komplett.se

Komplett SweC-Bonanza - Förbättringar, kritik och allmänna åsikter (ej önskningar)

Vi har rivit av 5 Bonanza (flash sale) sedan vi stratade för ca ett år sedan. Får vi säga det själva så har vi kommit en bra bit från våra första trevande steg

I vårt mål att ständigt förbättra oss och erbjuda en ännu bättre upplevelse så vill vi bjuda in till diskussion om hur vi kan göra eventuella, framtida, bonanzor bättre.
Vi hoppas att vi här kan fokusera på hur kampanjen och köpupplevelsen kan bli bättre. Specifika önskemål om produkt och pris kan vi spara till diskussionstrådarna för varje bonanza

Några förbättringspunkter som tagits upp tidigare.

  • Anpassa tiderna för bonanzan så att fler kan ta del av kampanjen (starta utanför konstorstid)

  • Tydliggör hur många man har tillgängligt till det angivna priset

  • Möjlighet att köpa flera kampanjprodukter i samma order

  • Bättre kvalitetskontroll av tekniska lösningar för rabattkoder

Vi välkomnar ytterligare åsikter/kritik och mottar gärna idéer på hur vi (enkelt) skulle kunna få till lösningar.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hade önskat att det gick att klippa/klistra rabattkoderna. Satt visserligen på en surfplatta, men lyckades aldrig markera rabattkoden utan det blev bara ett klick som ledde till produkten. Vore praktiskt om rabattkoden i sig inte är klickbar. Nu tog det ett par försök innan jag lyckades få till stora och små bokstäver samt rätt siffror.

Permalänk
Medlem

Nu finns säkert inte den tekniska lösningen för detta och det blir förmodligen för komplicerat (lagar om spel osv) men.

Ni skulle kunna slänga upp alla reaprodukter under ett dygn.
Under detta dygn får man ange intresse på produkterna (kanske begränsat så alla inte bara fyller i intresse på samtliga produkter). Sedan lottar ni vilka som får dem.
”Vinner” man men tackar nej går vinsten vidare till nästa.

Man skulle ju kunna ha något i stil med att man får tacka nej till ex ett erbjudande utan att bli nollad från de andra man lagt sin intresseanmälan på, för att förhindra problemet ovan.

Som sagt tekniskt knepigt men kanske kan bli kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Några förbättringspunkter som tagits upp tidigare.

  • Anpassa tiderna för bonanzan så att fler kan ta del av kampanjen (starta utanför konstorstid)

Om man funderar på sånt så kanske det är möjligt att köra flera släpp på en dag?

Ni sitter ju såklart på datan när folk handlar osv men vill som bara påpeka att folk jobbar skift. Jobbar femskift och tror jag har sovit varje gång en sån här Bonanza drar igång

T.ex folk som jobbar natt sover oftast kring 08-18, kvällsskiften brukar sluta kring 20-23.

Bara en tanke

Mvh tredje-klassens människa aka nattjobbare/skiftjobbare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

För min del så var jag medveten om bonanzan flera dagar i förväg men missade ändå dom första timmarna för att jag glömde av det. Jag kollade inte upp om det fanns möjlighet för påminnelse, men genom mail eller SMS skulle varit najs.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tycker det nuvarande upplägget är skönt. Dagtid så att man har en chans att köpa. Är det kl 19 så är alla och deras moster uttråkade och surfar och F5:ar i mängder.

Att sprida ut dropsen lite och interagera i tråden är klockrent, premierar Sweclockers användarna och inte random tjomme som fått en länk till rean.

Klickbara rabattkoder är inte dumt men ingen dealbreaker för mig.
Fortsätt med alla roliga rabattkoder!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack Komplett! Ni får alldeles för många negativa kommentarer som ni inte förtjänar. Bra genomförd Bonanza och kul med reor som ligger mitt i säsongen och att man får chansen önska i forumdelen.

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

Vore kul med en tävling under dagen som leder en fram till en special deal 😊 lite som pricerunners när man skall lista ut komponenter.

Annars för mig så fanns inte det jag ville i lager/i ert utbud denna gång då jag uppgraderat det mesta

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag hade gärna sett vilka erbjudanden man missat tydligt, istället för blurrade bilder mestadels täckta med "Denna dealen är slut!", eller vad det nu står.

(Menar alltså inte arkivet som postades i Bonanza 5-tråden efteråt, utan direkt på kampanjsidan. )

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Tack Komplett! Ni får alldeles för många negativa kommentarer som ni inte förtjänar. Bra genomförd Bonanza och kul med reor som ligger mitt i säsongen och att man får chansen önska i forumdelen.

Håller med! Kul att det sker lite events.
Svårt att göra alla nöjda. Positivt att det är saker som säljer slut, hellre det än deals som bara blir "liggande".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Tack Komplett! Ni får alldeles för många negativa kommentarer som ni inte förtjänar. Bra genomförd Bonanza och kul med reor som ligger mitt i säsongen och att man får chansen önska i forumdelen.

Instämmer!

Permalänk
Medlem

Nu var det ingenting jag personligen ville ha av dom produkter som var med i den här Bonanzan, men en sak som jag tänkte på efter att ha läst igenom huvud-tråden är att det även denna gång inte verkade vara nån begränsning på hur många ex av varje produkt man fick köpa. Kanske skulle vara idé att ha en sån begränsning, om det är möjligt, så att det inte blir som förra gången då folk köpte flera ex av populära produkter (som 5800X3D t.ex.) och sen sålde vidare på blocket och liknande sidor. Det är min lilla feedback.

Annars uppskattas den här typen av reor, det är kul med nånting extra så här.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Frispel:

Hade önskat att det gick att klippa/klistra rabattkoderna. Satt visserligen på en surfplatta, men lyckades aldrig markera rabattkoden utan det blev bara ett klick som ledde till produkten. Vore praktiskt om rabattkoden i sig inte är klickbar. Nu tog det ett par försök innan jag lyckades få till stora och små bokstäver samt rätt siffror.

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tycker det nuvarande upplägget är skönt. Dagtid så att man har en chans att köpa. Är det kl 19 så är alla och deras moster uttråkade och surfar och F5:ar i mängder.

Att sprida ut dropsen lite och interagera i tråden är klockrent, premierar Sweclockers användarna och inte random tjomme som fått en länk till rean.

Klickbara rabattkoder är inte dumt men ingen dealbreaker för mig.
Fortsätt med alla roliga rabattkoder!

Kör man klickbara koder så är det enklare för bottar o få tag i dom, känns som att det är en bra "Är du människa test"

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Absolut att det är kul med såna här events, men det är också tråkigt att väldigt många som jobbar inte ens får en chans till något förutom "det som ingen annan vill ha" typ. Så går det att fixa på något sätt skulle det ju vara trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

För min del så var jag medveten om bonanzan flera dagar i förväg men missade ändå dom första timmarna för att jag glömde av det. Jag kollade inte upp om det fanns möjlighet för påminnelse, men genom mail eller SMS skulle varit najs.

Köper din feedback delvis men inte helt. Lite personligt ansvar kan väl ändå utkrävas? Att sätta en egen påminnelse med notifikation via en kalender, telefon, smart klocka etc. borde inte vara en stor sak att göra? Och gör det direkt när du ser informationen om det på SweC så missar du inte.

Gäller väl allt där man vet att efterfrågan kommer överstiga utbudet, konsertbiljetter och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Köper din feedback delvis men inte helt. Lite personligt ansvar kan väl ändå utkrävas? Att sätta en egen påminnelse med notifikation via en kalender, telefon, smart klocka etc. borde inte vara en stor sak att göra? Och gör det direkt när du ser informationen om det på SweC så missar du inte.

Gäller väl allt där man vet att efterfrågan kommer överstiga utbudet, konsertbiljetter och liknande.

Självklart har man ett eget ansvar och det var mitt eget fel, och hävdar inget annat. Men skulle det funnits en funktion där man kunde skriva upp sig på en påminnelse och jag använde den funktionen så skulle jag köpt någonting.

Det går göra det mesta i livet på olika sätt, men en quality of life grej är att göra saker enklare. Klicka en knapp och skriva in en email/telefonnummer är lättare för mig än att plocka upp telefonen och lägga in en egen påminnelse och välja dag och tid.

Dom som skapa en egen påminnelse hade en fördel över dom som inte gjorde det. Det är ju varken rätt eller fel. Vet bara för min egen del att jag skulle uppskattat funktionen och använt den och det var inte kritik till att möjligheten inte fanns. Men sen får det ju inte bli för lätt heller.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kör man klickbara koder så är det enklare för bottar o få tag i dom, känns som att det är en bra "Är du människa test"

Tänker mig att bottar plockar eventuella koder direkt från HTML-koden och inte har något problem med att texten är klickbar 😅

…sedan känner jag mig inte speciellt begåvad när det tar fyra försök innan jag lyckas skriva in rätt kod

Permalänk
Medlem

Fixa erat lager system och släpp inte allt förens alla servrar uppdaterat cache, finns inget som är så irriternande när man sitter och spammar F5 och vips så är allt slut alternativt hamnar man på något backorder. Har det stått att det finns i lager ska man banne mig få produkten oxå.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tycker det nuvarande upplägget är skönt. Dagtid så att man har en chans att köpa. Är det kl 19 så är alla och deras moster uttråkade och surfar och F5:ar i mängder.

Att sprida ut dropsen lite och interagera i tråden är klockrent, premierar Sweclockers användarna och inte random tjomme som fått en länk till rean.

Klickbara rabattkoder är inte dumt men ingen dealbreaker för mig.
Fortsätt med alla roliga rabattkoder!

Alla på Sweclockers kanske inte har möjlighet att sitta och surfa på arbetstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Alla på Sweclockers kanske inte har möjlighet att sitta och surfa på arbetstid?

Så är det, men oavsett tidpunkt på dygnet kommer det finnas nån som inte har tid.

Vänd på argumentet istället, varför ska Kompletts personal jobba kväll bara för att hålla i en mini-rea där de säljer ett fåtal produkter för liten förtjänst till oss på Sweclockers? Jag tycker att tidpunkten för rean är en detalj vi på Swec inte kan styra över.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850