Google undgår böter i grupptalan om inkognitoläge

Permalänk
Melding Plague

Google undgår böter i grupptalan om inkognitoläge

Grupptalan mot Google kring datainsamling i inkognitoläge stoppas delvis då domstol nekar överklagande gällande boten på fem miljarder dollar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undra vad som krävs för att bryta upp Big Tech, känns inte som en lovande framtid med dessa giganter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Undra vad som krävs för att bryta upp Big Tech, känns inte som en lovande framtid med dessa giganter...

Äsch, för 20-25 år sen trodde vi alla att Microsoft skulle vara helt dominerande för all framtid, ingen kunde utmana dem, de var föremål för antitrust-mål etc. Sen dök det upp nåt nytt och vips fanns Google. Sen lyckades Apple resa sig och åka med på ett paradigmskifte, och så kom Facebook från bokstavligen ingenstans.

Förr eller senare slår skutan runt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khab:

Äsch, för 20-25 år sen trodde vi alla att Microsoft skulle vara helt dominerande för all framtid, ingen kunde utmana dem, de var föremål för antitrust-mål etc. Sen dök det upp nåt nytt och vips fanns Google. Sen lyckades Apple resa sig och åka med på ett paradigmskifte, och så kom Facebook från bokstavligen ingenstans.

Förr eller senare slår skutan runt igen.

Jag är optimistisk och litar på dig @Khab! 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khab:

Äsch, för 20-25 år sen trodde vi alla att Microsoft skulle vara helt dominerande för all framtid, ingen kunde utmana dem, de var föremål för antitrust-mål etc. Sen dök det upp nåt nytt och vips fanns Google. Sen lyckades Apple resa sig och åka med på ett paradigmskifte, och så kom Facebook från bokstavligen ingenstans.

Förr eller senare slår skutan runt igen.

Känslan jag fått senaste årtiondet är att många lovande uppstickare blir uppköpta och inkluderade i giganterna. Kolla saker som github, linked in, openai, …

Oklart om det kommer fortsätta, men de som köper in sig tidigt kan definitivt få saker ganska billigt, och de med kapital att handla är giganterna

Permalänk
Medlem

Inte förvånande alls, för så vitt jag minns är den där grupptalan enbart och endast pinsam, och då är jag definitivt ingen Googleförsvarare (tvärtom).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag är nog den siste att försvara ett vidrigt företag som Google, men i detta fall så är de ju extremt tydliga i klartext om hur det hela fungerar.
De som tror sig vara "anonyma" genom att surfa i "privat/incognito" och dessutom får för sig att "stämma Google" när de blir besvikna när de blir påkomna måste vara fullständigt naiva?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Avstängd

5 miljarder.

Haha, fatta besvikelsen att förlora det fallet.