Jaha... Jag som trodde jag slapp det välkända problemet med Quest 2
Jag har inte blivit såhär häpen på länge.
Idag tänkte jag lägga ut mitt Quest 2 till försäljning då jag helt enkelt inte tycker det är min grej, jag har inte spelat på flera månader och känns inte värt att ha kvar det. Totalt kanske jag har lagt ner 30-40 timmar med VR.
Mitt Quest 2 har legat i en designerad TV bänk låda helt utan påfrestningar eller dylikt hela tiden, och så mesta vikten läggs på själva enheten när den ligger ner.
När jag skulle ta ur den, så innan jag ens tar tag i enheten ser jag att något är väldigt fel, jo, ena sidan av bandet har gått av helt, och i lådans kant ligger en liten plastbit!

https://i.imgur.com/bYmMcT6.jpg
Jag läste på mycket om detta problem när Quest 2an var ny, men i många fall landa det på för mycket användning eller oaktsamhet och jag vifta bort helhetsbilden till att det är nog bara oaktsamma användare.
Men nu, ioförsig nästan tre år senare så står jag själv här som ett offer och fattar ingenting.
För jag kan garantera, den har legat helt oberörd i lådan och som sagt inte legat emot något i kläm eller liknande, så därför kände jag behovet att lyfta upp detta lite att det är helt ofattbart vilken dålig kvalité detta "eLiTe" band är tillverkat av.
Det konstigaste är att jag har aldrig sedan det var helt nytt, varken tappat eller varit oaktsam med enheten, alltid lagt ner det lugnt och fint.
"Som tur är" så har det ju inte gått tre år ännu sedan inköp, så jag antar att jag måste ta kontakt med Inet nu och tjöta till mig ett nytt.
Bara så förbannat irriterande när jag hade velat sälja det ganska fort på grund av ekonomin.
Och en saftig prissänkning som kommer imorgon hjälper ju inte.
Fan!
Någon mer som varit med om snarlikt detta? Dvs att den har bokstavligen talat spruckit av sig själv såhär?
(NOTE: Detta är Elite Strap UTAN batteri)