[Diskussionsfråga] När är rätt tid att äta middag?

Permalänk
Medlem

Mellan 17-19 blir det för mig

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Man äter väl middag när man känner för det, finns inget rätt eller fel. När ungarna var små så åt vi tidigt 17-17:30, nu när de är nästan vuxna så blir det senare 18:30-19:30, när man har kommit hem och orkat ta tag i matlagning helt enkelt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

18-20, oftast strax efter 18 men ingen egentlig regel. Alla ungar är utflugna så det blir när både frugan och jag själv tycker att vi är hungriga. När vi hade huset fullt av ungar blev det 17-18 med lite sen kvällsfika runt 20.

Permalänk
Medlem

Middag äts rimligtvis MITT PÅ DAGEN. Jobbar jag så ca 12, ledig ca 13:00.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Enig att GMT skulle passa bättre. Madrid ligger -3° och Barcelona +2° så GMT känns rimligt. Oavsett så tror jag att man åt middag sent i Spanien redan innan man införde standardiserad tid.

Ja, men kanske en timme "tidigare" än idag i alla fall. Sen att ta en rejäl siesta var ju ganska vanligt med, flera rätters lunch följt av en tupplur, så det är kanske inte så konstigt att de inte var så hungriga vid 18 liksom.