Egen spelserver?

Permalänk
Medlem

Egen spelserver?

Hej,

jag går i tankarna att starta upp / hyra en egen dedicerad spelserver. Men det är mycket jag undrar över; vilken väg som är smidigast att gå osv.

Jag sitter på Bbb-lina hemma, och pengar till att bygga ihop en hyffsad maskin saknas inte heller. Problemet ligger ju i att Bbb ger ut dhcp-baserade ip:n.
Det hade ju kanske gått att lösa med någon av de gratis dns-tjänsterna som finns ute. Men hur som helst hade det ju inneburit en hel del jobb med underhåll, vilket jag varken har tid eller lust med.

Det andra alternativet hade ju varit att helt sonika köpa in sig på en dedicerad server hos något av de företag som tillhandahåller den tjänsten. Tyvärr kostar ju det här en ganska saftig avgift varje månad, (vilket ju inte är särkilt svårt att lista ut varför).

Har någon här kanske ett tips om hur man bör gå vidare? Domän kommer köpas samtidigt, och huvudspelet kommer vara Unreal Tournament 2003.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en dyn-dns domän, sen ber du någon koppla ett CNAME domän-namn till din dynamiska domän.... då kan folka använda statiska domäner för att koppla up sig... typ (Har gjort så med en bbb'are och det har aldrig varit problem, +1 år nu)