Nu kan du testa Resident Evil 4 Remake

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du testa Resident Evil 4 Remake

Uppfräschade Resident Evil 4 släpps om två veckor, men Capcom har släppt en demoversion som låter dig testa spelet precis nu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade lovat mig själv att inte köpa remakes/remasters mer då jag är trött på det konceptet. Men efter att ha spelat RE4 Remake så tappade jag hakan, otroligt vackert och välgjort. Ultrawide-stöd, strålspårning och som sagt otroligt vacker grafik. Blir ett köp trots allt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Älskar orginalet men är tveksam till köp. Överlag nöjd med vad som gjorts med nyversionerna av speciellt RE2 men även RE3 som saknade en del av orginalets innehåll.

Blir att spendera lunchen med demot och käka pizza. Har avsiktligt kollat rätt lite på vad denna version erbjuder men kan inte tacka nej till ett spelbart demo. Hoppas på lite RT mys också.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Inte min grej, karaktären rör sig alldeles för segt och gillar inte att det tar så många skott att få ner en enda zombie, ja jag vet att det blir bättre när man får en hagelbössa senare i spelet men det kändes ändå inte särskilt roligt att spela.

Permalänk
Medlem

Dom gjorde ett jättebra jobb med tvåan, trean var väl sådär lite väl kort och många områden var helt bortklippta från remaken men verkar som fyran kan bli riktigt bra, får testa det senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hade lovat mig själv att inte köpa remakes/remasters mer då jag är trött på det konceptet. Men efter att ha spelat RE4 Remake så tappade jag hakan, otroligt vackert och välgjort. Ultrawide-stöd, strålspårning och som sagt otroligt vacker grafik. Blir ett köp trots allt.

Remakes är ju fantastiskt för de som inte tidigare spelat spelen, t.ex kanske för att man var för liten när spelen släpptes eller kanske inte ens född ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

ReRE4 mja, undra vilken av kossans magar det blir.
Jag har inte varit intresserad av denna genre så känns lite som att man pumpar ut samma produkt med en ny siffra och lite mer krom på.
Synd att man inte är lite mer nyskapande med en färsk berättelse.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Så otroligt hype inför detta. Sambon kommer få slåss om uppmärksamheten ikväll.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

Remakes är ju fantastiskt för de som inte tidigare spelat spelen, t.ex kanske för att man var för liten när spelen släpptes eller kanske inte ens född ...

Jag tror en hel del köpare är de som har en retrokoppling till originalet också!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag gillade 7an och 8an (Village) och spelade för ett litet tag sedan igenom remaken av 2an och 3an. Spelade aldrig 4an så är nästan lite hype på att få köra remaken nu :3

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag köpte Gamecube enbart för det här spelet back in the days.
Kommer helt klart köpa remaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hade lovat mig själv att inte köpa remakes/remasters mer då jag är trött på det konceptet. Men efter att ha spelat RE4 Remake så tappade jag hakan, otroligt vackert och välgjort. Ultrawide-stöd, strålspårning och som sagt otroligt vacker grafik. Blir ett köp trots allt.

Jag har samma regel fast bara med remasters. Dem känns lata och cashgrabs. Mods brukar göra ett bättre jobb med att pimpa upp texturer oftast.

Men just remakes brukar vara riktigt bra gjorda tex RE2, Dead Space, Mafia osv.

Permalänk

Ser riktigt fint ut, lika hög kvalitet som tidigare remakes när det gäller denna demo. Blir ett definitivt köp.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag köpte Gamecube enbart för det här spelet back in the days.
Kommer helt klart köpa remaken.

Hade du till och med denna klassiker?

Skrivet av Trinitypcw:

Ser riktigt fint ut, lika hög kvalitet som tidigare remakes när det gäller denna demo. Blir ett definitivt köp.

Gillade vad jag såg med, blir definitivt ett köp.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade du till och med denna klassiker?

https://i.ebayimg.com/images/g/PzIAAOSwzqpiXErP/s-l1600.jpg

Gillade vad jag såg med, blir definitivt ett köp.

hahaha nej den hade jag tyvärr inte! Såg ju fantastisk ut!
Jag chippade min gamecube och brände spelet piratkopierat så köpte det inte ens.
Men jag köper remaken nu så kanske jag blir förlåten

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag hade så skyhöga förväntningar på ett spel som detta! 🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

hahaha nej den hade jag tyvärr inte! Såg ju fantastisk ut!
Jag chippade min gamecube och brände spelet piratkopierat så köpte det inte ens.
Men jag köper remaken nu så kanske jag blir förlåten

Var det ens billigare att chippa GameCuben än att köpa spelet?
Klart man kan bränna fler spel efter den är chippad...
Men om nu RE4 var enda anledningen eller åtminstone huvudanledningen att skaffa GameCube ... varför inte bara köpa spelet?
Troligtvis är väl ett original med fodral och manual också mer värt på begagnat marknaden än en image på en DVD-R skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Var det ens billigare att chippa GameCuben än att köpa spelet?
Klart man kan bränna fler spel efter den är chippad...
Men om nu RE4 var enda anledningen eller åtminstone huvudanledningen att skaffa GameCube ... varför inte bara köpa spelet?
Troligtvis är väl ett original med fodral och manual också mer värt på begagnat marknaden än en image på en DVD-R skiva.

Helt rätt. Hade såklart varit bättre och billigare att köpa.
Det hör till saken att jag tyckte det var roligt att chippa diverse konsoller på den tiden så det var anledningen.
Var lite roligt att bränna dom små skivorna med

Jag fick igen pengarna med ränta dock då chippning var dyrt och efterfrågat på den tiden.

Permalänk

Återstår om spelet är lika optimerat som demon. För demon kunde jag spela på maxad grafik 4k i raytracing utan fps drop med ett 7900 XT sjukt bra.

Älskade stämningen i demon i varje fall

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Körde precis genom det i VR på Quest 2, riktigt härligt spel med väldigt ansträngd story..

Känns som den typ av spel som inte görs längre där det ska letas efter specifika grejer och det oftast bara finns en korrekt lösning. Väldigt linjärt även om det här går att välja väg att gå ganska ofta. g

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Helt rätt. Hade såklart varit bättre och billigare att köpa.
Det hör till saken att jag tyckte det var roligt att chippa diverse konsoller på den tiden så det var anledningen.
Var lite roligt att bränna dom små skivorna med

Jag fick igen pengarna med ränta dock då chippning var dyrt och efterfrågat på den tiden.

Jag skaffade Phantasy Star Online och BBA och provade att streama grejer. Fanns också någon annan grej för att köra fusk i spel.
Man stoppade först in en skiva. sen väljer fusk koder, tar ut skivan och byter till spelet man vill spela.
Med den gick det att skriva en kod som gav en bootloader till att köra saker från SD kort i minneskortplatserna. Via det kunde man köra något som kunde komma åt saker från brända 8cm skivor.

Men åtminstone de märke/modell av 8cm skivor jag hade funkade sådär.
GameCuben kunde typ läsa dem, men verkade ha svårt att läsa dem så det funkade sådär.

Vet att det fanns utbytesskal att köpa så man kunde få plats med 12cm skivor.
Läsaren är fortfarande bara gjord för att läsa den del som får plats på 8cm skivor.
Men utbudet av tomma 12cm DVD skivor är större. Kan/kunde välja fler märken/modeller och vanligtvis bättre priser.

Men jag skaffade aldrig utbytesskal.
Gjorde heller inte någon chipning eller dyl.
Hårdvarumässigt är min GameCube helt original.
Provade bara mjukvarumoddar. Som försvinner när man stänger av GameCuben.
Har även kört Linux på den.

Tyckte att det var kul att experimentera med den.
Var min första konsol där jag provade att använda den på andra sätt än enbart köra originalspel.

Men i slutändan så, förhållandet mellan strul, nytta och prestanda, så var det helt enkelt inte värt att använda den som annat än konsol. Utöver att det var kul att experimentera.

Har man tillgång till hårdvara som är 10+ år nyare än GameCube så är en NUC eller Raspberry Pi eller nästan vad som helst mer användbart än en GameCube.
Åtminstone om ens syfte är något annat än att spela GameCube spel och använda GameCube tillbehör.

Alltså när jag höll på så var det före Wii släpptes.
Menade att det finns ingen direkt anledning att retroaktivt återbesöka GameCube moddning och homebrew.
Nuförtiden är en enkortsdator bättre på allt utom att just vara GameCube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jag tror en hel del köpare är de som har en retrokoppling till originalet också!

Absolut!

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk

Någon mer än jag som inte kan välja upplösning 3840 x 2160 ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Inaktiv

Det ska ju komma ett VR-tillägg till PS5 versionen också. Längtar!

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Någon mer än jag som inte kan välja upplösning 3840 x 2160 ?

Ändra till full screen spara stäng starta om spelet. Nu kan du välja upplösning

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Bra demo.
RE2 och RE3 Remake var briljanta och tvekar inte på att fyran kommer bli ett mycket bra spel. Längtar tills den 24:e!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Den har jag i oöppnad förpackning. 😁 Såg på eBay att en person lagt bud på en öppnad och använd en för £200 (2500 sek).

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Körde precis genom det i VR på Quest 2, riktigt härligt spel med väldigt ansträngd story..

Känns som den typ av spel som inte görs längre där det ska letas efter specifika grejer och det oftast bara finns en korrekt lösning. Väldigt linjärt även om det här går att välja väg att gå ganska ofta. g

Som Quest 1-ägare var det lite svårt att motivera Quest 2 för det spelet, såg riktigt nice ut. Hade hoppats spelet hittar ut till PCVR med tiden men verkar lite mörkt.

Skrivet av GuessWho:

Jag skaffade Phantasy Star Online och BBA och provade att streama grejer. Fanns också någon annan grej för att köra fusk i spel.
Man stoppade först in en skiva. sen väljer fusk koder, tar ut skivan och byter till spelet man vill spela.
Med den gick det att skriva en kod som gav en bootloader till att köra saker från SD kort i minneskortplatserna. Via det kunde man köra något som kunde komma åt saker från brända 8cm skivor.

Men åtminstone de märke/modell av 8cm skivor jag hade funkade sådär.
GameCuben kunde typ läsa dem, men verkade ha svårt att läsa dem så det funkade sådär.

Vet att det fanns utbytesskal att köpa så man kunde få plats med 12cm skivor.
Läsaren är fortfarande bara gjord för att läsa den del som får plats på 8cm skivor.
Men utbudet av tomma 12cm DVD skivor är större. Kan/kunde välja fler märken/modeller och vanligtvis bättre priser.

Men jag skaffade aldrig utbytesskal.
Gjorde heller inte någon chipning eller dyl.
Hårdvarumässigt är min GameCube helt original.
Provade bara mjukvarumoddar. Som försvinner när man stänger av GameCuben.
Har även kört Linux på den.

Tyckte att det var kul att experimentera med den.
Var min första konsol där jag provade att använda den på andra sätt än enbart köra originalspel.

Men i slutändan så, förhållandet mellan strul, nytta och prestanda, så var det helt enkelt inte värt att använda den som annat än konsol. Utöver att det var kul att experimentera.

Har man tillgång till hårdvara som är 10+ år nyare än GameCube så är en NUC eller Raspberry Pi eller nästan vad som helst mer användbart än en GameCube.
Åtminstone om ens syfte är något annat än att spela GameCube spel och använda GameCube tillbehör.

Alltså när jag höll på så var det före Wii släpptes.
Menade att det finns ingen direkt anledning att retroaktivt återbesöka GameCube moddning och homebrew.
Nuförtiden är en enkortsdator bättre på allt utom att just vara GameCube.

Något sjukt jag inte riktigt förstår är hur det finns en marknad idag där det tillverkas nya modchip för Gamecube.

Bra för de som är i behov av det men jag har svårt att se lönsamheten i det, kan inte vara några stora mängder sett till kunder när det funnits chip i typ 20 år och dessutom softmod och lösningar där optiska läsaren byts ut mot microSD.

Som entusiast så får jag nog ändå säga att jag gillar att folk håller igång intresset.

Skrivet av The man swe 90:

Någon mer än jag som inte kan välja upplösning 3840 x 2160 ?

ALT+Enter fungerar också, eller iallafall för mig. Då var korrekta inställningar redan inställt för skärmupplösning och bildfrekvens, 3840x2160 respektive 144Hz.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Den har jag i oöppnad förpackning. 😁 Såg på eBay att en person lagt bud på en öppnad och använd en för £200 (2500 sek).

Nice! Hade gillat om det fanns stöd i remaken att koppla in den med lämplig adapter.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Livsnjutare 😎

ohhh!
Blir nog ett test här i helgen om jag har tid 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •