Nu kan du testa Resident Evil 4 Remake

Permalänk
Medlem

Varför ingen remake av ettan? Eller var det bara jag som älska RE1?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Får någon Fatal Error D3D ? Vad är det här ?
Spelar från Steam för att PS5 versionen såg ut som skit.
Jobbigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Varför ingen remake av ettan? Eller var det bara jag som älska RE1?

Det är många som tror att Capcom kommer göra en ordentlig remake av RE1 när 4:an nu är avklarad, men Capcom har givetvis inte gått ut med någon officiell info ännu.

Jag menar med tanke på hur framgångsrika RE2 och RE3 remaken varit rent försäljningsmässiga så vore det snudd på idioti från Capcoms sida att inte göra samma med RE1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Varför ingen remake av ettan? Eller var det bara jag som älska RE1?

Skrivet av Orchid:

Det är många som tror att Capcom kommer göra en ordentlig remake av RE1 när 4:an nu är avklarad, men Capcom har givetvis inte gått ut med någon officiell info ännu.

Jag menar med tanke på hur framgångsrika RE2 och RE3 remaken varit rent försäljningsmässiga så vore det snudd på idioti från Capcoms sida att inte göra samma med RE1.

Hade gärna sett en ny remaster av första spelet i serien i stil med de andra nya remakes'en med. Gamecube versionen från 2002 är ju den första remaken som sedan portades till andra plattformar.

Men en ny med modern teknik? Ja tack!
För sin tid, och ganska långt där efter var Gamecube remaken riktigt läcker. Ljuseffekterna som en av alla saker den remaken tillförde var riktigt maffiga. Men idag vill man ju ha lite RT också förstås, speciellt i ett sånt spel.

Kanske något att sätta (zombie)tänderna i iväntan på RE4 remake-släppet för den som missat denna innan. 5 euros.
https://en.wikipedia.org/wiki/Resident_Evil_(2002_video_game)
https://store.steampowered.com/app/304240/Resident_Evil/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Demot var fruktansvärt… bästa sättet jag kan förklara på är ”sirap i spakarna”. Jag stängde av all acceleration och höjde sensen till max men ändå så är det segt i en sekund innan kameran får upp fart. Vidrigt att det är acceptabelt att göra spel på det viset nu för tiden. Hur kan man misslyckas så katastrofalt när resident evil 2 remaken var så bra????

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Skrivet av BigO161107:

Demot var fruktansvärt… bästa sättet jag kan förklara på är ”sirap i spakarna”. Jag stängde av all acceleration och höjde sensen till max men ändå så är det segt i en sekund innan kameran får upp fart. Vidrigt att det är acceptabelt att göra spel på det viset nu för tiden. Hur kan man misslyckas så katastrofalt när resident evil 2 remaken var så bra????

Nja tycker snarare det var samma. Sirap var nog lite att ta i. Jag hade aldrig problem med kontrollerna. Res 3 remaken som är mer anpassad som action snarare än skräck var inte heller världens snabbaste kontroller. Tycker res 3 remaken och fyran var snarlik.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Demot var fruktansvärt… bästa sättet jag kan förklara på är ”sirap i spakarna”. Jag stängde av all acceleration och höjde sensen till max men ändå så är det segt i en sekund innan kameran får upp fart. Vidrigt att det är acceptabelt att göra spel på det viset nu för tiden. Hur kan man misslyckas så katastrofalt när resident evil 2 remaken var så bra????

Tycker också det var svajjiga kontroller. Körde demot på både PS5 och dator och musen var lika konstig. Är det något man kan stänga av kanske?

Permalänk
Medlem

Fantastisk tolkning av originalet!
Älskar hur panikartat det blir i striderna. Det är hysteriskt mycket som pågår samtidigt och dom har verkligen lyckats att sätta tonen.

Har undvikit trailers och gameplay innan, så det vafär helt otroligt att få uppleva helt oförberedd.
Blev bara bättre och bättre efter varje ny runda också.

Det enda lilla negativa jag har att anmärka på är att dom snålat in på kamera-alternativ. Skulle vilja se en mängd olika inställningar för hur mycket FoV & Aim-Zoom det ska vara samt position. Men jag antar att det blir moddarnas jobb att ordna den biten.

Permalänk
Skrivet av djdennistm:

Ändra till full screen spara stäng starta om spelet. Nu kan du välja upplösning

Det fungerade faktiskt, tack för tipset

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Tack för tipset, har alltid velat spela denna klassiker men kontrollerna för mus och tangentbord var så horribelt dåliga till originalet att det inte gick att spela, hoppas dom åtgärdat det.

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Det fungerade faktiskt, tack för tipset

Var så lite😁

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Varför ingen remake av ettan? Eller var det bara jag som älska RE1?

+1 och Code Veronica och Zero ser jag gärna oxå!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

En hemlighet i demot:

Töm inventoryn när den blir tillgänglig i första huset. När man sen kommer till byn håll höger och hitta brunnen som nu går att gå ner i. I brunnen finns ett hemligt vapen som när man hittat den kommer vara med i inventoryn från början varje gång man kör demot.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tycker inte kontrollen var dålig när man kör med handkontroll. RE4 är survival horror tänkt att spelas med handkontroll och inte KBM. Det är inget FPS-spel. Själv har jag svårt för både vibrationen och haptic triggersen på DualSense, så jag stängde av det och då blir ju spelet mycket lättare då man slipper motstånd varje gång man försöker attackera. Men haptic triggers-effekten när man håller in och pepprar med TMP var rätt häftigt!
Det ska vara tung stämning och tyngd i Leon när man rör sig. Men man kan höja accelerationen och förhoppningsvis tackade ni alla ja till att Capcom får kolla på era spelinställningar. Kan tänka mig att de utvärderar vilka inställningar folk kört med och sedan gör majoritetens inställningar till Default. Default i dagsläget på PS5 var inte bäst.

Sett olika videos på Twitter på folk som kommit in i spelet och det ser riktigt roligt ut när man lärt sig det. Men det är jobbigt att behöva börja om från början på konsol. När spelet släpps kommer Mercenaries Mode finnas och det kommer jag spendera mycket tid i det förhoppningsvis, då jag älskade det på Wii.

På PC så ska det finnas en mod som gör så att man efter att man klarat demon kan dö och börja om på den roligaste sista delen igen och igen

Permalänk
Medlem

Mjuk och fin känsla i kontrollen med handkontroll.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Precis skaffat detta spel! Riktigt bra känsla i kontrollen och vilken grafik! Det är riktigt snyggt och förvånad hur jäkla bra det flyter! Har allting uppskruvat på max, RT påslaget och allting så max det bara går så grafiken är underbar. Lirar i 3440x1440 och utan nån form av DLSS eller så och pumpar ut ca 120-130 fps i snitt baserat på första banan i spelet kan man säga med mitt 4080! Riktigt nice

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | EVGA Supernova G2 750W Gold | LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz