Kan det klassas som fabrikationsfel?

Permalänk

Kan det klassas som fabrikationsfel?

Mitt gamla, trogna Gateway-tangentbord som jag var så förtjust i började nyligen krångla... Rätt vad det var kunde datorn starta om och fastna i uppstarten där BIOS sa att den inte hittade något tangentbord eller att det var fel på det.

Drog mig iväg till den lokala datorbutiken och tangentbordet jag funderat på där verkade rätt bra trots allt.
Nöjd med mitt köp tågade jag hemåt och jag måste säga att jag tills idag varit klart nöjd med det svarta standardtangentbord som jag införskaffat för mina sista sommarlovsslantar.

Nu har jag dock märkt att den vita färgen försvinner från tangenterna... T ex ASD är ganska blekta medan W och framförallt Q ovanför verkligen lyser i jämförelse.

Tror ni jag kan häva köpet eller? På kvittot står följande: Detta kvitto gäller som garantibevis mot fabrikationsfel under 12 månader. Ersättningen eller kompensation på grund av fel på inköpt utrustning lämnas ej.

???

Vill höra här först så att jag kan vara förberedd när jag ska gå och klaga.

Oh, just det, jag har haft tangentbordet i fyra (4) dagar. Har använt det helt normalt och inte lyckats spilla något vitfärgs-frätande ämne på det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vafan, har det redan börjat gått bort så ska du juh klaga...

Som argument kan du juh använda att du måste juh kunna se tangenterna i hela tangentbordets livstid...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Vafan, har det redan börjat gått bort så ska du juh klaga...

Som argument kan du juh använda att du måste juh kunna se tangenterna i hela tangentbordets livstid...

Du har helt rätt, nu har jag i och för sig hyfsad fingerställning men det har ju inte med saken att göra. Isåfall skulle de krävt mig på "tangentbordslicens" och det gjorde de inte.

Nu gäller det bara att hitta ett annan tangentbord...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

ibm gjorde världens bästa tangentbord under 80talet, jag är mkt glad över att jag äger några sådana.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
ibm gjorde världens bästa tangentbord under 80talet, jag är mkt glad över att jag äger några sådana.

Stora, stadiga och underbara är dom

Permalänk

Det hjälper ju mig väldigt mycket...

Har ännu inte gått iväg och försökt reklamera tangentbordet men idag så!

Fortsättning följer...

Visa signatur

««« »»»