SweClockers på Moderskeppet 2 – Kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur!

Permalänk
SweClockers

SweClockers på Moderskeppet 2 – Kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur!

Kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur

Putsa handkontrollen och damma av modermodemet, för den 12 oktober lägger Moderskeppet ut på nytt.

Efter en hejdundrande premiär kan vi äntligen avslöja att Moderskeppet är tillbaka med en ny dygnskryssning från Stockholm till Mariehamn. Tack vare fjolårets fantastiska uppslutning kan vi levla upp och ladda HELA Viking Cinderella med massvis av godsaker för dig som älskar spel, teknik och nördkultur.

Den 12–13 oktober kommer Moderskeppet 2 att fyllas med spännande nöjen och festliga upplevelser. Ombord på fartyget väntar nämligen en lång kavalkad av aktiviteter, utställare och artister. I takt med att avresan närmar sig ska programmet bland annat fyllas av SweClockers, FZ, Syntax Error, Instant Remedy, Chipzel och Karategamers – och mycket mer därtill.

Träffas och umgås med likasinnade och ta del av både nostalgiska tillbakablickar och det senaste inom spel, datorer och hårdvara. Utmana dina vänner och spela retrospel, prova drinkar i barerna, njut av läckerheter i restaurangerna, shoppa loss i taxfree-butiken och dansa in på småtimmarna till tidlösa spelmixar i nattklubben.

Missa inte chansen att säkra din biljett och häng med på en riktigt härlig resa!

Vill du samåka, hitta en hyttkompis eller kanske bara är nyfiken på vilka från SweClockers som kommer? I denna tråd samlar vi försnacket inför den stora resan. Varmt välkommen ombord!


>> TILL FÖLJD AV HÖG EFTERFRÅGAN HAR MÅNGA HYTTKLASSER TAGIT SLUT. SE VILKA HYTTER SOM FINNS TILLGÄNGLIGA NÄR DU GÅR VIDARE I BOKNINGEN.

Prisexempel

Squad Conquest

Three Player Co-op

Split Screen

Single Player

  • Hytt för 4 personer

  • B-Hytt

  • Hytt för 3 personer

  • B-Hytt

  • Hytt för 2 personer

  • C-Hytt

  • Egen hytt

  • C-Hytt

från 449 kr/person

från 532 kr/person

från 599 kr/person

från 999 kr/person

PS. Följ oss på Facebook för att ta del av nyheter och uppdateringar inför avresan!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är Der8auer inbjuden även denna gång?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Näbbdjuret:

Är Der8auer inbjuden även denna gång?

Han är inbjuden! Vi får se om han nappar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bokat! Givet att åka på, hört så mycket gott om den förra kryssningen 😊

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Väntar mig minst en av LTT eller GN

Kan tyvärr inte, kanske nästa gång. Det tar emot att inte boka

Permalänk
Redaktionschef

Är orimligt pepp! Alla ska med!

Permalänk
Medlem

Fasiken, jag ska gifta mig 14/10 och vågar inte göra en Hangover :/

Permalänk
Medlem

Hade varit skoj, men har provat Cinderella och Vikingline's anslutningsbussar är inte bra, visst, det kostar inget att parkera bil i Mjölby(närmsta ort, men fortfarande bara halvvägs), tåg kanske går att hitta, men det är väldigt osäkra avgångar och sedan kostar det mer än vad själva kryssningen gör. (300Kr upp, 700Kr hem)

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Fasiken, jag ska gifta mig 14/10 och vågar inte göra en Hangover :/

Men sicken historia om du skulle bli avslängd i Mariehamn dagen innan den stora dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagge:

Men sicken historia om du skulle bli avslängd i Mariehamn dagen innan den stora dagen

Det vore något, men fästmön la in sitt veto :/

Permalänk
Livsnjutare 😎

Någon / några som vill vara med på en dual, tripple eller quad hytt med en glad västkust-bo ?

Förslagsvis någon/några som samma område som man även kan samåka med. Jag är öppen för förslag och kan bidra med det ena och andra!

Ålder på mig är strax under 40.

Väl mött !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Bokat! Får se närmare hur man tar sig upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Jamen den här gången kanske man ska ta och närvara

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Klorixx:

Jamen den här gången kanske man ska ta och närvara

Ja missa inte att boka nu gamle kodarknekt. Vi saknar dig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hm. Har aldrig varit med på något sånt här förut. Verkar skoj.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Snusfri

Kanske finns en möjlighet att vara med denna gång.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktör

Nu jävlar smäller det igen! @Henrik-W vi ses på båten va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Nu jävlar smäller det igen! @Henrik-W vi ses på båten va?

Klart vi gör!
Skall bara ta beslut på hur stor hytt vi behöver.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag är kanske lite trög men var, när och hur anger man "FIRST" för att få Early bird-pris?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av Henrik-W:

Jag är kanske lite trög men var, när och hur anger man "FIRST" för att få Early bird-pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

<Uppladdad bildlänk>

Tusen tack!
Priset stämde väl inte exakt men det blev bättre. Nu är det bokat i alla fall!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Henrik-W:

Tusen tack!
Priset stämde väl inte exakt men det blev bättre. Nu är det bokat i alla fall!

Viking Lines bokningssystem kan trilskas och defaulta till en 4-personers hytt även om man bara är två som bor tillsammans, så gäller att välja rätt vid bokning bara.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Viking Lines bokningssystem kan trilskas och defaulta till en 4-personers hytt även om man bara är två som bor tillsammans, så gäller att välja rätt vid bokning bara.

Hmmm, vi fick C4 Ekonomi, betyder det 4-mannahytt? Undrar om det går att ändra i så fall.

Edit: jo det var 4-manna och det går att ändra men de flesta alternativ är dyrare. 😄

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Henrik-W:

Hmmm, vi fick C4 Ekonomi, betyder det 4-mannahytt? Undrar om det går att ändra i så fall.

C4 är för fyra personer. Kontakta Viking Line och be dom ändra.

https://www.vikingline.se/kontakt/kundservice/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

C4 är för fyra personer. Kontakta Viking Line och be dom ändra.

https://www.vikingline.se/kontakt/kundservice/

Ähh, jag låter det vara. Det skiljer bara 50:- och det är vad det kostar att få hjälp på deras telefonbokningslinje. Så vi skulle bara få en mindre hytt för samma pengar. Det blir bra såhär. 🙂

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Henrik-W:

Ähh, jag låter det vara. Det skiljer bara 50:- och det är vad det kostar att få hjälp på deras telefonbokningslinje. Så vi skulle bara få en mindre hytt för samma pengar. Det blir bra såhär. 🙂

Tror avgiften tas ut om du vill boka/betala via telefon, inte om du bara behöver hjälp med en bokning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Lite ledsen över att jag behöver missa den andra kryssningen då jag ville försvara min racer titel men ska ut på andra äventyr i Japan under oktober.

Så jag önskar er alla en trevlig resa så är jag nog åter på plats till 3an.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av slipbit:

Fasiken, jag ska gifta mig 14/10 och vågar inte göra en Hangover :/

Varför måste du göra en Hangover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Fasiken, jag ska gifta mig 14/10 och vågar inte göra en Hangover :/

Det stavas väl svensexa eller något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Någon / några som vill vara med på en dual, tripple eller quad hytt med en glad västkust-bo ?

Förslagsvis någon/några som samma område som man även kan samåka med. Jag är öppen för förslag och kan bidra med det ena och andra!

Ålder på mig är strax under 40.

Väl mött !

Jag spar gärna pengar.

Strax över 30.