Allt från Computex 2023

Hjälp med ny ssd

Permalänk

Hjälp med ny ssd

https://www.komplett.se/compare?id=1219335&id=1201336

Hejsan jag ska skaffa en nya dator då min gamla är närma 10 år och behöver lite hjälp med val av SSD då jag inte är jätte insatt i det och har försökt få fram svar via google och youtube men inte hittat vad jag behöver. Mitt val står mellan de två SSD som är i länken ''Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB'' eller ''Kingston KC3000 M.2 2280 NVMe SSD 2TB''
Den första har lägre läs/skriv hastighet men har Gränssnitt PCIe 4.0 x4 (NVMe), till skillnad from den andra som har högre läs/skriv hastighet men Gränssnitt är PCIe 4.0 (NVMe) (så inte x4) så jag undrar vilket som är bättre, tack för all hjälp på förhand

Permalänk
Medlem

KC3000 har PCIe Gen4 x4 också. Du betalar för den högre hastigheten och längre hållbarheten och garantin helt enkelt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX, Intel i7 13700, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB, Geforce 3060Ti,
Asus Predator "34, Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ska du ha den som speldator så kommer du mest troligt inte märka någon skillnad på de två så jag hade tagit den billigaste.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

KC3000 har PCIe Gen4 x4 också. Du betalar för den högre hastigheten och längre hållbarheten och garantin helt enkelt.

Ok, tack så mycket

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Ska du ha den som speldator så kommer du mest troligt inte märka någon skillnad på de två så jag hade tagit den billigaste.

Ok, ja det är tanken att ha den som det, men sen så blir ju spelen bara bättre med tiden också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total PC Noob:

Ok, ja det är tanken att ha den som det, men sen så blir ju spelen bara bättre med tiden också

Samtidigt går priserna på snabba diskar ständigt ner, det som kan komma bli en game changer är direct storage men då hade jag köpt en snabbare disk då.

Permalänk
Medlem

Röstar för: Kingston KC3000
då den andra saknar cacheminne, vilket gör att den inte blir mycket snabbare än en vanlig hårddisk när man använder den.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Samtidigt går priserna på snabba diskar ständigt ner, det som kan komma bli en game changer är direct storage men då hade jag köpt en snabbare disk då.

Tack så mycket

Permalänk
Skrivet av loefet:

Röstar för: Kingston KC3000
då den andra saknar cacheminne, vilket gör att den inte blir mycket snabbare än en vanlig hårddisk när man använder den.

Tack så mycket