Gigabyte röjer minnesmängd för Geforce RTX 4060 och RTX 4070

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte röjer minnesmängd för Geforce RTX 4060 och RTX 4070

När Gigabyte Control Center uppdateras avslöjar företaget produktnamn och minnesmängd för två kommande grafikkort från Nvidia. 

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli som jag trott hela tiden, AD106-350 är för 4060, inte 4060Ti.

Om inte annat för att alternativt är så deprimerande...

Permalänk
Medlem

Är det skillnad på CUDA-kärna och CUDA-kärna? 5 888 st är lika många som 3070, så är 4070 mer än ett 3070 med +4 GB VRAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tror det kommer bli som jag trott hela tiden, AD106-350 är för 4060, inte 4060Ti.

Om inte annat för att alternativt är så deprimerande...

Tror du har fel tråkigt nog .Brukar hoppa och köpa varannan serie då jag vill ha dubbel DPS för att det skall vara värt det tack och lov för 4000 serien får mig verkligen att tappa intresset för nya grafikkort vilket med min bakgrund är helt sjukt egentligen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

Är det skillnad på CUDA-kärna och CUDA-kärna? 5 888 st är lika många som 3070, så är 4070 mer än ett 3070 med +4 GB VRAM?

Ja det är en skillnad ipc är bättre och sen är snabbheten på processorn på grafikkortet helt avgörande för prestanda 4070 lär slå 3070 det kan jag säga till 99,99999 % säkerhet utan och se ett enda test på kortet . Dock har kortet 88 % av cuda kärnor än 4070 ti och långsammare så skulle tippa 15-20 % långsammare än ett 4070 ti .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

4060 för 6-7k:)))))))))

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Om inte nästa serie grafikkort har markant lägre pris på budgetkorten kommer jag nog lägga ner spelandet, kanske för gott.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nedåtkrympning till en prestanda som inte ger den extra prestandan som ska vara ersättaren till sin föregångare, ach till ett för skyhögt pris.

Ser mer tufft ut tycker jag för mellanklassgruppen i dagens läge.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Om inte nästa serie grafikkort har markant lägre pris på budgetkorten kommer jag nog lägga ner spelandet, kanske för gott.

Då har TSMC dåliga nyheter för dig.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

4060 för 6-7k:)))))))))

"Borde" kunna bli lägre dock, om 3840 CUDA-kärnor stämmer så är det ju hälften mot 4070Ti t ex, så vi pratar inte direkt någon monsterprestanda, ska nog vara glada om det ens når upp till 3070, som lanserades för 499USD, vilket landar på 6500kr idag. Även det snabbare RX6800 säljs i USA för under 500USD. Så jag tror nog att det landar på under 499, dock inte under 399. Vilket iof fortfarande blir över 5000kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Om inte nästa serie grafikkort har markant lägre pris på budgetkorten kommer jag nog lägga ner spelandet, kanske för gott.

okej

Permalänk
Medlem

4060 lär komma i olika konfigurationer med 8GB eller 12GB.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Trevligt med 12GB på 4070. Äntligen har de fattat grejen. Synd bara att det högst sannolikt kommer vara åt helvete för dyrt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

4060 lär komma i olika konfigurationer med 8GB eller 12GB.

Känns inte så troligt. Skulle behövas enooormt skadeskjutna 104 kretsar för 12GB. 8GB and thats it skulle jag säga.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Trevligt med 12GB på 4070. Äntligen har de fattat grejen. Synd bara att det högst sannolikt kommer vara åt helvete för dyrt.

Jag hade nog hellre sett 16GB på 4070 (och 4070 Ti). Att de ens gått upp till 12GB har nog mest att göra med att de gått över till 2GB-kretsar, så att t.ex. fortsätta med 8GB (=128-bitars minnesbuss) hade troligtvis sänkt prestandan lite för mycket. Förr brukade de fortsätta använda lika många minneskretsar så att mängden minne dubblades, nu får vi bara 50% mer istället.

Permalänk
Medlem

Om vi säger att RTX 4060 och 4060 Ti får 8GB Vram och RTX 4070 får 12GB Vram.
Hur stor skillnad gör det?

Säg om man har en 1440p skärm. Men skulle kunna tänka sig DLSS. Fast utan frame generation, utan ”klassisk DLSS”.
Säg om man har 1080p rendering med uppskalning till 1440p.
Behöver inte ha allt på Ultra, utan räcker med high, kanske vissa saker på medium om det är saker som gör stor prestanda skillnad, men liten visuell skillnad.

Då borde 8GB räcka ganska långt om man kör utan Ray Tracing ?

Men…
Åtminstone för mig som inte haft något RTX kort, så är en av de spännande sakerna med att skaffa ett RTX kort att kunna testa RT.

Tänker att 8GB vs 12GB kanske gör större skillnad med RT påslaget. Även om man inte måste köra Ultra inställningar.
Eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Tror du har fel tråkigt nog .Brukar hoppa och köpa varannan serie då jag vill ha dubbel DPS för att det skall vara värt det tack och lov för 4000 serien får mig verkligen att tappa intresset för nya grafikkort vilket med min bakgrund är helt sjukt egentligen .

Ja, som vi var inne på i annnan tråd, konfigurationerna (och namnen och priserna) blir verkligen inte som man vill (och normalt kan förutse med rätt god precision) denna generation. Smärtsamt

Jag stör mig tom på ryktet sin säger att 4070 har G6X-minne, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Tänker att 8GB vs 12GB kanske gör större skillnad med RT påslaget. Även om man inte måste köra Ultra inställningar.
Eller tänker jag fel?

Nej, du tänker nog inte fel. 8 GB räcker med lägre inställningar och utan raytracing. Sedan är frågan hur mycket och var du vill kompromissa.

När Sweclockers testade Psycho- och Cinematic-lägena i det Nvidiatunga Cyberpunk i 1080p i början av 2021, gick lägsta minnesanvändningen upp från 5.9 GB utan raytracing till 8 GB med max på 8.4 GB för Psycho, och från 6.5 GB utan raytracing till 9 GB med max på 9.4 GB för Cinematic. Alltså lade raytracingen till mellan 2.1 till 2.9 GB i det här fallet i 1080p. Med så mycket raytracing blev det iofs inte spelbart på andra kort utom förmodligen för 3080 och 3090, vilket påpekades i artikeln. Sedan dess har ju Cyberpunk fått mer raytracing, och lär få ännu mer genom s k path tracing (som ska visas på GDC i mars).

Guru3D testade minnesanvändningen i några mer AMD-betonade spel, i 1080p blev hans resultat:
Resident Evil Village: från 7400 MB utan raytracing till 8650 med raytracing, skillnad 1250 MB.
Far Cry 6, inkl HD Texture Pack: från 9200 MB utan raytracing till 10000 MB med, skillnad 800 MB.
Forspoken (för Geforce): från 11000 MB utan raytracing till 11500 MB med, skillnad 500 MB.

Raytracing lägger till alltså till en varierande mängd krav på mer minne oavsett övriga inställningar, troligtvis mer i de Nvidiastödda spelen eftersom de fokuserar på mer raytracing, medan AMD-spelen förmodligen har högre minneskrav redan från början pga texturer t ex, men är i gengäld lättare på raytracingens minneskrav.

Du kan ladda ner Resident Evil 4 Chainsaw Demo och testa, där kan du se hur mycket olika inställningar påverkar minnet. Normal raytracing kräver ca 1.2 GB mer minne, och High raytracing kräver 1.4 GB. Maxar du allt (utom den sk Image Quality som får stå på 100%) säger spelet att det krävs upp till 13.73 GB (ökar man Image Quality till max krävs upp till 14.44 GB). Testade nyligen, spelet låg då konstant över 8 GB aktuell minnesanvändning i 1080p, noterade över 10 GB i byn.

Personligen tycker jag att 12 GB borde erbjudas som minimum idag, utom på de allra billigaste instegskorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Nej, du tänker nog inte fel. 8 GB räcker med lägre inställningar och utan raytracing. Sedan är frågan hur mycket och var du vill kompromissa.

När Sweclockers testade Psycho- och Cinematic-lägena i det Nvidiatunga Cyberpunk i 1080p i början av 2021, gick lägsta minnesanvändningen upp från 5.9 GB utan raytracing till 8 GB med max på 8.4 GB för Psycho, och från 6.5 GB utan raytracing till 9 GB med max på 9.4 GB för Cinematic. Alltså lade raytracingen till mellan 2.1 till 2.9 GB i det här fallet i 1080p. Med så mycket raytracing blev det iofs inte spelbart på andra kort utom förmodligen för 3080 och 3090, vilket påpekades i artikeln. Sedan dess har ju Cyberpunk fått mer raytracing, och lär få ännu mer genom s k path tracing (som ska visas på GDC i mars).

Guru3D testade minnesanvändningen i några mer AMD-betonade spel, i 1080p blev hans resultat:
Resident Evil Village: från 7400 MB utan raytracing till 8650 med raytracing, skillnad 1250 MB.
Far Cry 6, inkl HD Texture Pack: från 9200 MB utan raytracing till 10000 MB med, skillnad 800 MB.
Forspoken (för Geforce): från 11000 MB utan raytracing till 11500 MB med, skillnad 500 MB.

Raytracing lägger till alltså till en varierande mängd krav på mer minne oavsett övriga inställningar, troligtvis mer i de Nvidiastödda spelen eftersom de fokuserar på mer raytracing, medan AMD-spelen förmodligen har högre minneskrav redan från början pga texturer t ex, men är i gengäld lättare på raytracingens minneskrav.

Du kan ladda ner Resident Evil 4 Chainsaw Demo och testa, där kan du se hur mycket olika inställningar påverkar minnet. Normal raytracing kräver ca 1.2 GB mer minne, och High raytracing kräver 1.4 GB. Maxar du allt (utom den sk Image Quality som får stå på 100%) säger spelet att det krävs upp till 13.73 GB (ökar man Image Quality till max krävs upp till 14.44 GB). Testade nyligen, spelet låg då konstant över 8 GB aktuell minnesanvändning i 1080p, noterade över 10 GB i byn.

Personligen tycker jag att 12 GB borde erbjudas som minimum idag, utom på de allra billigaste instegskorten.

Fast 9.40 GB var utan DLSS.
Blev iofs bara 9.10 GB med DLSS.
Det här var ocskå ett test gjort 2021 och då var inte 40-serien släppt med sin DLSS3.
Räkna alltså med än lägre Ram-användning då DLSS3 är aktiverat! Kanske tom ned under 8 GB på 1080 (fast troligen inte)?
Också intressant att notera är att även vid 4k så var användningen "bara" 10.7 GB (och 10.2 GB med prestandainställning för DLSS).
Och detta var alltså med DLSS2!
Med DLSS3 så bör alltså 12 GB räcka gott och väl även för de "drygaste" spelen om man har ett 40-seriekort!
Gamla 3080 med 10 GB skulle däremot eventuellt kunna hamna i farozonen om nu DLSS3 inte hjälper till extra mycket...
Och 8 GB känns hur som helst "snålt" tilltaget för vilket nytt kort som helst! Även vid 1080p.

Glöm inte heller att om man maxar raytracing så blir processorn allt mer viktig och inte bara mängden grafikminne.
Ska eventuellt hjälpas till av grafikkortet om stöd för senaste funktionerna i 40-seriens kort införs där än mer nya raytracingfunktioner införts (som ej har "officiellt DX-stöd") som tar över funktioner som CPU i nuläget beräknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag hade nog hellre sett 16GB på 4070 (och 4070 Ti). Att de ens gått upp till 12GB har nog mest att göra med att de gått över till 2GB-kretsar, så att t.ex. fortsätta med 8GB (=128-bitars minnesbuss) hade troligtvis sänkt prestandan lite för mycket. Förr brukade de fortsätta använda lika många minneskretsar så att mängden minne dubblades, nu får vi bara 50% mer istället.

Mer är ju såklart alltid bättre. Men 12GB är i alla fall tillräckligt för att maxa inställningar i 1080P i de flesta spel just nu utan att minnet tar slut, så det är ett steg i rätt riktning. Var ju länge rapporter om att det skulle stanna på 8GB vilket hade varit för lite.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag håller med att 12 GB känns som minimum. Jag lider en del av att mitt 3080 bara har 10 GB. I övrigt är det ett kompetent grafikkort, men bristen på minne är ett problem.

Permalänk
Medlem

Jag provade Hogwarts på medium med RT körandes på ett 3070 8GB. Det tog inte slut på minnet i 1080p.

Det har redan dragits en massa analyser om detta, en del målar fan på väggen så att säga, t.ex. Hardware Unboxed som inte får igång spelen under 12GB. Jag mer reflekterar över att det fungerar visst om man klarar av settings menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag provade Hogwarts på medium med RT körandes på ett 3070 8GB. Det tog inte slut på minnet i 1080p.

Det har redan dragits en massa analyser om detta, en del målar fan på väggen så att säga, t.ex. Hardware Unboxed som inte får igång spelen under 12GB. Jag mer reflekterar över att det fungerar visst om man klarar av settings menyn.

Fast hardware unboxed har samma resultat som alla andra . 3070 klarar ultra utan att sätta på raytracing sen tar minnet stopp det är just det som är poängen att folk måste ställa ner inte för vad kortets klarar av utan vad mängden Vram klarar .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Fast 9.40 GB var utan DLSS.
Blev iofs bara 9.10 GB med DLSS.
Det här var ocskå ett test gjort 2021 och då var inte 40-serien släppt med sin DLSS3.
Räkna alltså med än lägre Ram-användning då DLSS3 är aktiverat! Kanske tom ned under 8 GB på 1080 (fast troligen inte)?
Också intressant att notera är att även vid 4k så var användningen "bara" 10.7 GB (och 10.2 GB med prestandainställning för DLSS).
Och detta var alltså med DLSS2!
Med DLSS3 så bör alltså 12 GB räcka gott och väl även för de "drygaste" spelen om man har ett 40-seriekort!
Gamla 3080 med 10 GB skulle däremot eventuellt kunna hamna i farozonen om nu DLSS3 inte hjälper till extra mycket...
Och 8 GB känns hur som helst "snålt" tilltaget för vilket nytt kort som helst! Även vid 1080p.

Glöm inte heller att om man maxar raytracing så blir processorn allt mer viktig och inte bara mängden grafikminne.
Ska eventuellt hjälpas till av grafikkortet om stöd för senaste funktionerna i 40-seriens kort införs där än mer nya raytracingfunktioner införts (som ej har "officiellt DX-stöd") som tar över funktioner som CPU i nuläget beräknar.

Det kanske blev förvirring i värdena, för ja, min 9.0 GB och max 9.4 GB var i Native 1080p Cinematic med raytracing utan DLSS 2, det var så det gick att se hur mycket raytracingen lade till, då Swec hade värden för 1080p Native Cinematic även utan raytracing och utan DLSS 2 (min 6.5, max 6.8). Uppskalning till 1440p med DLSS 2 Quality Raytracing kräver faktiskt mer minne som min för Cinematic (min 9.1, max 9.4 GB). Grejen är ju iaf att just raytracingen kan lägga till en eller ett par GB.

Och DLSS 3 fungerar inte som jag tror du tänker dig. Det inte är någon ny "komprimeringsteknik" som förbättrar den delen i algoritmen, utan en teknik för att utanför spelet producera fler bilder som visas, utgående från de som redan skapats i spelet med grafikkortet. Det är olyckligt med Nvidias namngivning, att de har skapat begreppet DLSS som de vill hålla fast vid. Eller så är det medvetet...

DLSS 3 använder alltså i grunden bilder skapade i spelet, antingen de är Native eller förmodligen vanligtvis uppskalade bilder med DLSS 2, sedan lägger DLSS 3 till en bild mellan de som grafikkortet beräknat för att visa fler bilder.

Lite som Peter Jackson var tvungen att göra i filmen "They shall not grow old" när han hade material som inte var filmat i 24 bilder/sek. Där fick de helt enkelt hitta på bilder som passade in mellan de som fanns i originalmaterialet. Det här innebär att fördröjningen i spelet kommer att öka något för DLSS 3, eftersom DLSS 3 är tvunget att vänta in en kommande bild från spelet innan det kan konstruera och presentera bilden mellan föregående bild och den nya. Vilket man använder Reflex för att reducera effekten av. Peter Jacksons film gjorde ju allt i förväg, så där spelade latensen ingen roll.

Grejen är ivf att DLSS 3 använder DLSS 2/Native i botten fortfarande, så ingen förändring i VRAM där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Fast hardware unboxed har samma resultat som alla andra . 3070 klarar ultra utan att sätta på raytracing sen tar minnet stopp det är just det som är poängen att folk måste ställa ner inte för vad kortets klarar av utan vad mängden Vram klarar .

Och på samma gång provade dom aldrig ifall det ändå gick att köra raytracing, vilket det tydligen går. Istället sågar man korten som dåliga. Det enda dom viłl är att folk skall köpa nya kort istället för att lära ut hur man använder det man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Och på samma gång provade dom aldrig ifall det ändå gick att köra raytracing, vilket det tydligen går. Istället sågar man korten som dåliga. Det enda dom viłl är att folk skall köpa nya kort istället för att lära ut hur man använder det man har.

Nej det vill dom inte det är inte deras uppgift och inget dom tjänar några pengar på . Deras uppgift är att informera folk om bra eller dåliga köp att hålla oss som älskar hårdvara informerade det är något dom tjänar pengar på .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Nej det vill dom inte det är inte deras uppgift och inget dom tjänar några pengar på . Deras uppgift är att informera folk om bra eller dåliga köp att hålla oss som älskar hårdvara informerade det är något dom tjänar pengar på .

Hardware Unboxed youtube-kanal ut på att recensera ett imaginärt krig mellan olika företag där du som konsument sitter på läktaren med popcorn. Steve älskar att ställa grafikkort mot varandra i sina brand-battles, utse vinnare. Diskutera i längd om varför du skall köpa det ena eller andra kortet. Han överdriver alltid svagheter som t.ex. minnesmängd för att skapa dramatik. I diskussionerna efter HUB videos krigas det vidare om minnesmängd, minnesbussar och uppskalningstekniker. Formatet dom kör är ren underhållning, och vissa grupper älskar sånt här. Kanske omedvetet.

Men helt klart är köp-faktorn en stor del i deras videos. Att bara diskutera teknologi, det är inget för Steve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Hardware Unboxed youtube-kanal ut på att recensera ett imaginärt krig mellan olika företag där du som konsument sitter på läktaren med popcorn. Steve älskar att ställa grafikkort mot varandra i sina brand-battles, utse vinnare. Diskutera i längd om varför du skall köpa det ena eller andra kortet. Han överdriver alltid svagheter som t.ex. minnesmängd för att skapa dramatik. I diskussionerna efter HUB videos krigas det vidare om minnesmängd, minnesbussar och uppskalningstekniker. Formatet dom kör är ren underhållning, och vissa grupper älskar sånt här. Kanske omedvetet.

Men helt klart är köp-faktorn en stor del i deras videos. Att bara diskutera teknologi, det är inget för Steve.

Nej

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Hardware Unboxed youtube-kanal ut på att recensera ett imaginärt krig mellan olika företag där du som konsument sitter på läktaren med popcorn. Steve älskar att ställa grafikkort mot varandra i sina brand-battles, utse vinnare. Diskutera i längd om varför du skall köpa det ena eller andra kortet. Han överdriver alltid svagheter som t.ex. minnesmängd för att skapa dramatik. I diskussionerna efter HUB videos krigas det vidare om minnesmängd, minnesbussar och uppskalningstekniker. Formatet dom kör är ren underhållning, och vissa grupper älskar sånt här. Kanske omedvetet.

Men helt klart är köp-faktorn en stor del i deras videos. Att bara diskutera teknologi, det är inget för Steve.

Här har du det enda positiva med 4070 ti . https://www.youtube.com/watch?v=N-FMPbm5CNM&t=133s&ab_channel...

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv

RTX 4060 kunde nog bli ett intressant "try-hard" kort om priset blir rätt. Annars kör jag nog på RTX3070 eller 6700XT bara priserna sjunker lite till och så forstätter man lira i 1080p..