Permalänk

Hjälp en riktig datoridiot

Hej,
Har försökt dammsuga nätet efter råd men är för okunnig för att hitta rätt. Ska på något sätt värdera en dator som en del av en bodelning, alltså inte sälja den men har ingen aning om vad man kollar på. Datorn är köpt 2019 så den är inte speciellt ny så det är möjligt att den inte är värd nått alls.
Det är en Edge E-sport som kostade 14 000 i inköp.
Har ingen aning om vad något är så skriver det jag vet bara:
CPU- AMD Ryzen 5 2600
RAM- 16 GB
Motherboard- ASUSTeK computer inc Prime B450-PLUS (AM4)
Grafik- 2047MB NVIDIA Geforce RTX 2060
Minne-465 GB

Går det ens att tyda nått av det där och få fram ett värde?

Permalänk
Medlem

Oj, det är inte många penningar för den burken tyvärr eller gladeligen?

Liknande annonser finns i köp & sälj, runt 3000kr?

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Skrivet av Mordin:

Oj, det är inte många penningar för den burken tyvärr eller gladeligen?

Liknande annonser finns i köp & sälj, runt 3000kr?

Haha, har inga önskemål om hur mycket eller lite den ska vara värd, vill bara veta så det blir rätt:) Tack för svaret, då har jag nått att gå på!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aldignånsin:

Haha, har inga önskemål om hur mycket eller lite den ska vara värd, vill bara veta så det blir rätt:) Tack för svaret, då har jag nått att gå på!

Värde på dryga 3000 kr låter inte helt fel även om det låter som att det är det "lägre" spannet. Kan vara motiverat iom det är en "färdigbyggd dator" och inte en med kända delar.

Glöm inte eventuella tillbehör som kommer tilldatorn som inte räknas in i ovan summa.
Skärm, tangentbord etc.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Värde på dryga 3000 kr låter inte helt fel även om det låter som att det är det "lägre" spannet. Kan vara motiverat iom det är en "färdigbyggd dator" och inte en med kända delar.

Glöm inte eventuella tillbehör som kommer tilldatorn som inte räknas in i ovan summa.
Skärm, tangentbord etc.

Tack för svaret! Ska kolla på tillbehören med, men de verkar vara lättare att hitta på Blocket, Marketplace osv:)