SweClockers söker frilansskribenter!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker frilansskribenter!

Vill du hjälpa till att leverera intressanta nyheter till communityt här på SweClockers har vi ett extraknäck åt dig!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit jätte kul Intresset finns där har erfarenhet av dator byggande då jag hade firma som sålde i en massa år . MEN skriver som en kratta och har svårt för skrivandet . Tråkigt nog

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

ChatGPT.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Bra att de söker en människa!

Skrivet av AlbinLoan:

Min första tanke med

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av ottoblom:

Hade varit jätte kul Intresset finns där har erfarenhet av dator byggande då jag hade firma som sålde i en massa år . MEN skriver som en kratta och har svårt för skrivandet . Tråkigt nog

Bah sök ändå! Finns ju verktyg som hjälper en på traven med skrivandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Bah sök ändå! Finns ju verktyg som hjälper en på traven med skrivandet.

ChatGPT?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:
Skrivet av Mindfighter:

Det var försent... Tusan!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Prompt:

Hej ChatGPT.

Presentera dig själv (max 3 rader) och skriv en kort testartikel för att visa varför du är en bra frilansare till teknikpublikationen Sweclockers.com. Skriv gärna om ett ämne som ligger nära Sweclockers så som datorer, laptops, teknik för konsumenter.
Testartikeln behöver vara på max 400 ord totalt.

Skrivet av Respons:

Hej! Jag är ChatGPT, en AI-baserad språkmodell utbildad av OpenAI. Jag kan hjälpa till med att generera texter och svar på olika frågor inom olika ämnen, inklusive teknik.

Testartikel: "Fem av de mest eftertraktade bärbara datorerna på marknaden 2023"

Teknikentusiaster som är på jakt efter den perfekta bärbara datorn har många alternativ att välja mellan. Men med så många alternativ på marknaden kan det vara svårt att välja rätt. I den här artikeln kommer vi att titta närmare på fem av de mest eftertraktade bärbara datorerna på marknaden 2023.

Dell XPS 13: Dell XPS 13 är en av de mest populära bärbara datorerna på marknaden idag. Med en snygg design och högpresterande specifikationer, inklusive en Intel Core-processor och upp till 16 GB RAM, är den perfekt för både arbete och nöje.

MacBook Air: Apple MacBook Air är en annan populär bärbar dator på marknaden. Den nya modellen har uppdaterade specifikationer och en längre batteritid, vilket gör den till en idealisk följeslagare för användare som behöver en dator för att arbeta på resande fot.

HP Spectre x360: HP Spectre x360 har en imponerande design och är utrustad med en Intel Core-processor och upp till 16 GB RAM. Den har också en 4K-skärm och en batteritid på upp till 12 timmar.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon: Lenovo ThinkPad X1 Carbon är en populär dator för företagsanvändare. Den har en hållbar design och är utrustad med en Intel Core-processor och upp till 16 GB RAM.

ASUS ZenBook UX425: ASUS ZenBook UX425 är en lätt och bärbar dator med en imponerande batteritid på upp till 22 timmar. Den har också en 11:e generationens Intel Core-processor och upp till 16 GB RAM.

Slutsats: När du väljer en bärbar dator är det viktigt att hitta en som passar dina behov. Dessa fem bärbara datorer är alla bra alternativ för användare som behöver högpresterande datorer som fungerar fö [NETWORK ERROR]

Vetefan, känns mest som en kontent-farm som bara ska generera klick. Då kan vi lika gärna lägga ner Sweclockers. 😬

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Windows 11 ger mig Windows Vista-flashback.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni delar med er statistik över hur många som faktiskt försöker sig på att söka med hjälp av AI. Trots att vi skämtar om det här i kommentarerna måste det ju vara några som faktiskt gör ett försök

Visa signatur

Smurf

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Kyraal:

Hoppas ni delar med er statistik över hur många som faktiskt försöker sig på att söka med hjälp av AI. Trots att vi skämtar om det här i kommentarerna måste det ju vara några som faktiskt gör ett försök

Jag har faktiskt av ren nyfikenhet provat att köra några av de arbetsprover jag gjorde i samband med att jag började och resultaten är ju sådär. Hittills ganska tydligt om det är AI-skrivet (åtminstone för mig som sitter med det varje dag), men återstår att se

Jag tror och hoppas såklart att alla är ärliga med vilka verktyg de använder och hur de använder dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vetefan, känns mest som en kontent-farm som bara ska generera klick. Då kan vi lika gärna lägga ner Sweclockers. 😬

Haha... ChatGPT sållar alltså bort sig själv direkt, det där var den mest meningslösa generikan jag sett på länge.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vetefan, känns mest som en kontent-farm som bara ska generera klick. Då kan vi lika gärna lägga ner Sweclockers. 😬

Att artikeln avslutas med [NETWORK ERROR] känns väl förutseende i så fall...

upprepning
Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haha... ChatGPT sållar alltså bort sig själv direkt, det där var den mest meningslösa generikan jag sett på länge.

ChatGPT är väl tränad mot data från internet och där är ju 90% av all "content" just content farms, så det är inte så konstigt att det är sådant man får tillbaka. Det är ju dock skitbra om man driver en content farm att använda sig just av ChatGPT förstås för autogenerering av meningslösa artiklar

Permalänk
Medlem

Får ni @Yatagarasu att övertala mig så kanske jag kan överväga det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

ChatGPT är väl tränad mot data från internet och där är ju 90% av all "content" just content farms, så det är inte så konstigt att det är sådant man får tillbaka. Det är ju dock skitbra om man driver en content farm att använda sig just av ChatGPT förstås för autogenerering av meningslösa artiklar

Vänta 🤔 Var det inte så att GPT tränades utan internet, dvs webbsidor, som input? Jag kanske läste eller förstod fel när jag läste på om hur de tränade ..

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av mar3ld:

Vänta 🤔 Var det inte så att GPT tränades utan internet, dvs webbsidor, som input? Jag kanske läste eller förstod fel när jag läste på om hur de tränade ..

Den tränades på internet men bara på data tillgänglig i slutet av 2021 nångång.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌